Canberra - Společnost Uber, která poskytuje alternativní taxislužbu, se v Austrálii omluvila za své nedávné jednání. V den útoku na kavárnu v Sydney totiž klientům ve městě kvůli skokovému nárůstu poptávky účtovala až čtyřnásobné jízdné. Útočník v té době držel v jedné z kaváren hosty i personál jako rukojmí a po 17 hodinách incident skončil smrtí tří lidí včetně útočníka.
Austrálii případ šokoval a podobně šokující bylo zjištění, že Uber nastalé situace takto využil. V době mimořádného zájmu o službu účtoval lidem v Sydney výrazně zvýšené jízdné, minimální cena se pod sto australských dolarů (1850 Kč) většinou nedostala.
Kritika se objevila na sociálních sítích, Uber pak začal nabízet službu ve městě zdarma. Chce prý také vrátit peníze těm, kdo 15. prosince zaplatili přemrštěné ceny. Firma tvrdí, že jejím cílem bylo dostat z centra Sydney co nejrychleji co nejvíc lidí.
Uber poskytuje aplikaci, která umožňuje zákazníkům spojit se s řidiči taxi. Aplikace zároveň slouží jako taxametr. V mnoha státech ale naráží na tamní zákony a má tam potíže. Zpravodajský server BBC připomíná, že v Jižní Koreji je to kvůli provozování ilegální taxislužby. Problémy má společnost Uber také v Thajsku, Nizozemsku, Španělsku nebo Německu, soudí se s ní i některá americká města.
V České republice Uber podniká od léta, ale ministerstvo dopravy prověřuje novou službu uberPop, která má zprostředkovat spolujízdu. Ministerstvo se domnívá, že jde ve skutečnosti o výdělečnou činnost v oboru taxislužby, což podléhá zákonu o silniční dopravě.