Uber proti novinářům. Manažer sledoval pohyb reportérky

ČTK ČTK
Aktualizováno 20. 11. 2014 12:43
Alternativní taxislužba šetří šéfa newyorské pobočky, který sledoval novinářku přes "božský" pohled.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Thinkstock

San Francisco - Americký zprostředkovatel alternativní taxislužby Uber vyšetřuje, zda jeden z jeho manažerů neporušil pravidla pro ochranu soukromí zákazníků. Firma ve středu potvrdila zprávy, že šéf její newyorské pobočky Josh Mohrer pomocí firemního nástroje pro sledování polohy zvaného "God View" monitoroval pohyb reportérky internetového zpravodajského servisu BuzzFeed.

Uber uvedl, že jeho zaměstnanci mohou využívat osobních dat zákazníků jen k "legitimním podnikatelským účelům". Ti, kdo to poruší, mohou být propuštěni, sdělila firma podle agentury AP. Novináři se nyní často zaměřují na praktiky Uberu, které mohou ohrožovat soukromí klientů.

Ve zmíněném incidentu došlo podle článku BuzzFeed k tomu, že když reportérka tohoto serveru dorazila na začátku listopadu na rozhovor s Mohrerem, zjistila při vystupování z auta, sjednaného přes Uber, že manažer této firmy už na ni čeká. "Tady jste," prohlásil prý Mohrer s mobilním telefonem v ruce. "Sledoval jsem vás," řekl prý také. O svolení, že ji může sledovat, údajně nikdy nepožádal.

Již v úterý zveřejnil BuzzFeed zprávu, podle níž viceprezident Uberu Emil Michael na neveřejné firemní akci v New Yorku řekl, že firma by měla najmout skupinu vyšetřovatelů, kteří by na její kritiky v médiích "vytahovali špínu". Novináři by tak "ochutnali svou vlastní medicínu", řekl prý Michael. Ten se od těchto slov distancoval; řekl, že padla v neformální debatě a reagovala na senzacechtivé mediální zprávy o firmě.

Poté, co Emil Michael podle agentury Bloomberg řekl, že firma je ochotna utratit miliony dolarů na to, aby mohla strkat nos do osobních životů novinářů, sklidil Uber kritiku od některých uživatelů, kteří na Twitteru oznámili, že si aplikaci odstraňují z telefonů.

Uber byl založen v San Francisku v roce 2009 a v poslední době rapidně expanduje ve světě. Jeho tržní hodnota se nyní podle expertů může na základě posledního kola získávání peněz od investorů pohybovat kolem 30 miliard dolarů (přes 660 miliard Kč), což je téměř dvojnásobek úrovně odhadované v polovině roku. Firma se označuje za trh, který zprostředkovává kontakt mezi řidiči a zákazníky, nikoli za přepravní službu.

 

Právě se děje

Další zprávy