Láska prochází lednicí. Aplikace pomáhá najít partnera podle fotky obsahu chladničky

Michaela Váňová
13. 2. 2019 15:20
Chladničky toho prozradí na své majitele opravdu hodně. Alespoň to tvrdí programátoři ze Švédska, kteří na zakázku Samsungu vytvořili aplikaci Refrigerdating.com. Neotřelá seznamka spojuje lidi podle obsahu chladničky.
Foto: Thinkstock

V zemi, kde až polovina dospělých žije sama, tak může lidem jejich partnera najít právě kombinace lednice a seznamky. Na novou platformu totiž lidé místo svých fotek nahrávají fotky obsahu lednic.

Při zakládání profilu vyplní člověk toužící po seznámení pouze základní představu o tom, jaký má jeho protějšek být - tedy jeho pohlaví a věk. Stejné údaje vyplní o sobě a přidá fotografii vnitřku chladničky.

Logika platformy je jasná. Ti, kteří mají doma hodně zeleniny, žijí zdravým životním stylem, majitel ledničky s privátními značkami se jeví naopak jako spořivý člověk.

Pokud je lednice prázdná, je to důkaz, že majitel moc nevaří. Drahé víno naopak ukazuje na požitek ze života a finanční prosperitu a konzervy pro kočku poukazují na lásku ke zvířatům.

Na základě fotky pak dostávají uživatelé návrhy na partnery. Pokud tak někoho neosloví konzerva sardinek a krabička z fastfoodu, označí fotografii stejně jako na obdobných platformách jako například Tinder pohybem doleva neboli "není to můj styl". V opačném případě stáhne fotku doprava a dává tím najevo, že "si můžeme společně něco uvařit".

Pokud i druhá strana označí obrázek jako kandidáta na "společné vaření", vznikne shoda a může začít konverzaci mezi potenciálními partnery.

Vývojářům ale nejde jen o to udělat pár Švédů šťastných. Samsung se netají tím, že prodává ledničky a snaží se v nich zlepšovat chytré technologie. V současnosti některé z nich už dokáží poznat, kdy končí trvanlivost produktů a co je třeba dokoupit a majitele na to upozorňují. Díky nové aplikaci tak může společnost snadno sbírat informace o svých zákaznících. Nebo alespoň o tom, co a s kým chtějí vařit.

 

Právě se děje

před 8 minutami

Šéfka telekomunikačního úřadu Továrková není ve střetu zájmů, dosavadní funkce opustila

Nová předsedkyně Českého telekomunikačního úřadu Hana Továrková není ve střetu zájmů, během 30denní zákonné lhůty opustila všechny firmy, ve kterých působila. Vyplývá to z aktuálního vyjádření ministerstva spravedlnosti. Deník N na konci ledna upozornil, že Továrková podle předběžného posouzení ministerstva porušila zákon o střetu zájmů, když i po svém zvolení podle veřejných registrů stále figurovala v několika firmách.

"Šetření, které ve věci paní Továrkové ministerstvo spravedlnosti provedlo, ukázalo, že paní Továrková ve lhůtě stanovené zákonem ukončila veškeré své angažmá," uvedlo nyní ministerstvo. Mělo jít celkem o 12 firem. "Jakkoliv tato skutečnost nebyla v několika případech dosud zapsána příslušným rejstříkovým soudem do obchodního rejstříku, paní Továrková ministerstvu potřebnými dokumenty doložila, že potřebná právní jednání byla učiněna," uvedl resort.

Nečinnost podle něj zjistilo ministerstvo pouze v případě živnostenského oprávnění, o jehož existenci Továrková nevěděla, které od roku 2000 aktivně nevykonávala a které přislíbila ukončit v co nejkratší lhůtě.

Zdroj: ČTK
před 2 hodinami

Vědci zkoumali tweety o klimatu, čtvrtinu vytvořili falešní "boti"

Za čtvrtinou příspěvků stály v průměrný den automatizované účty, neboli "boti". Takové je hlavní zjištění badatelů z americké Brownovy univerzity, kteří zkoumali miliony tweetů z roku 2017 na téma klimatických změn. Výsledná studie ještě nebyla zveřejněna, přístup k ní ale získal deník The Guardian. Ten na základě zjištění píše, že diskuse na Twitteru jsou "překrucovány armádou botů" ve prospěch popírání vědeckých poznatků.

Předmětem výzkumu bylo 6,5 milionů tweetů z více než měsíčného období kolem 1. června 2017, kdy americký prezident Donald Trump ohlásil odstoupení své země od pařížské klimatické dohody. Příspěvky o klimatických změnách pocházely od neautentických účtů. Ty neovládají běžní uživatelé, ale spíše software, jehož prostřednictvím může jediná osoba zadávat instrukce skupině profilů, které pak samostatně vytvářejí obsah nebo sdílejí a "lajkují" existující sdělení.

"Tato zjištění nasvědčují tomu, že mechanizovaní boti mají významný dopad při zvyšování dosahu odmítavých tvrzení o klimatické změně, včetně podpory pro Trumpovo odstoupení od pařížské dohody," cituje The Guardian z dosud nezveřejněné studie.

Zdroj: ČTK
Další zprávy