Analytici věří, že český triumf mohl zlepšit náladu spotřebitelů, a tím by mohl zrychlit růst domácí spotřeby. Třeba restaurace měly při šampionátu o více než čtvrtinu vyšší tržby než obvykle. Vydělat ale zkoušeli i podvodníci, kteří prodejem několika set falešných vstupenek podle policie způsobili škodu téměř 2,6 milionu Kč. Jinak bylo mistrovství z jejího pohledu klidné.
Na kanále ČT Sport a na internetovém iVysílání sledovalo finálový zápas Česko - Švýcarsko 3,74 milionu diváků starších čtyř let. Martin Klimeš z tiskového oddělení České televize řekl, že pro ČT Sport to byl nejsledovanější přenos a pro ČT druhý divácky nejúspěšnější po finále olympijských her v Naganu Česko-Rusko v roce 1998, které vidělo 4,16 milionu diváků.
Z pohledu všech televizí v Česku bylo nedělní finále nejsledovanějším pořadem od 25. prosince 2022, kdy ČT vysílala pohádku Krakonošovo tajemství. Zápas si nenechalo ujít 76 procent lidí, kteří měli v tu dobu zapnutou televizi. Aspoň na chvíli si ho pustilo 4,81 milionu diváků. Tisíce lidí zároveň finále sledovaly na velkoplošných obrazovkách v centrech měst, ve fanouškovských zónách nebo restauracích.
Prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek řekl, že na restaurace měl pozitivní dopad celý šampionát, během kterého jim stouply tržby od 25 až 30 procent. Příznivý vliv měl i na hotely, které byly v pořádající Praze a Ostravě průměrně z 90 procent plné. Podle oslovených analytiků právě lokálně v tržbách obchodníků se projevilo samo mistrovství světa v hokeji.
Na českou ekonomiku jako celek podle nich dopad mít nebude. Větší dopad by ale mohlo mít vítězství českého mužstva, které by mohlo zlepšit spotřebitelskou náladu, a tím i přispět k rychlejšímu růstu hrubého domácího produktu (HDP).
Podle marketingových expertů vybojovaný titul pozitivně zaznamenají zejména ale hráči, kterým se promítne do marketingové hodnoty. U těch, kteří na šampionátu zazářili a před ním nebyli příliš známí, například brankáře Lukáše Dostála, reklamní hodnota až několikanásobně stoupla.
Současně po úspěchu na mistrovství značně posílil marketingový potenciál české hokejové reprezentace a celého českého hokeje, uvedl ředitel agentury Ami Digital Vladan Crha.
Skoro tři miliony na sázkách
V souvislosti se šampionátem úspěšné byly i sázkové kanceláře, které na sázkách přijaly přes 2,9 miliardy korun, o téměř miliardu tak padl loňský rekord. Z pohledu bilance nakonec zůstali v plusu podle oslovených kanceláří bookmakeři, každopádně sázkařům mimořádně nahrávaly výsledky domácího týmu, a to i v poslední hrací den. Na finále lidé prosázeli i nejvíce peněz, přes 192 milionů korun.
"Finále hokeje překonalo rekord v náběrech na jeden zápas finále fotbalového mistrovství světa 2022 Argentiny s Francii, kde byly sázky také přes 100 milionů korun," řekl bookmaker Tipsportu Pavol Boško. Fortuna pak evidovala i jedny z největších výherních sázek, které byly podle mluvčího Petra Šraina za milion korun v kurzu 1,17:1 a v kurzu 1,68:1 na vítězství Česka.
Hoši děkujem, vzkazuje prezident
Z pohledu operátora O2 si diváci mohli podle jeho ředitele pro fixní produkty a inovace Tomáše Křešťáka "vychutnat" hokej na všech typech zařízení, mobilních i v rámci pevné sítě. "Oproti loňskému šampionátu jsme zaznamenali nárůst provozu v síti o 40 procent, pokud bychom srovnávali s mistrovstvím světa v ledním hokeji v roce 2022, pak mluvíme o nárůstu provozu dokonce o rovných 100 procent," uvedl Křešťák.
Při závěrečném zápasu mezi Českem a Švýcarskem zaznamenal operátor ve své síti rekordní datový přenos téměř tři terabity za vteřinu.
Je to tam! Jsme na vás hrdí! Hoši děkujem. Zlato po čtrnácti letech opět pro Česko. pic.twitter.com/EnfJUX9fWq
— Petr Pavel (@prezidentpavel) May 26, 2024
Zápas sledovali i politici, kteří po jeho skončení nešetřili díky a gratulacemi k vítězství týmu trenéra Radima Rulíka. "Jsme na vás hrdí! Hoši děkujem. Zlato po 14 letech opět pro Česko," napsal na síti X třeba prezident Petr Pavel.
K úspěchu pogratulovala hokejistům také policie, podle které odvedli skvělé výkony. Vedle toho vyzdvihla úžasnou atmosféru na zápasech a z jejího pohledu celkově poklidnou událost bez výrazných narušení veřejného pořádku. Za "jedinou kaňku na celkovém obraze" označila prodej falešných lístků, kterých zajistila 730.