Londýn - Japonská automobilka Nissan umístila na své britské webové stránky reklamu, ve které tvrdí, že jejich rychlonabíječka dokáže nabít elektromobil Nissan Leaf na osmdesát procent za čtyřicet minut. Alespoň tak reklamu pochopilo několik zákazníků, kteří si poté na rychlost nabíjení stěžovali. Automobilka musela oznámení stáhnout. O případu informoval server Independent.
Konkrétní text sliboval "Až osmdesát procent během 40 až 60 minut. Připojte váš nový Leaf na CHAdeMO rychlonabíječku a nabijte až 80 procent během pouhých 40 minut". Po prvních stížnostech firma ještě upravila text na "dostaňte se z dvaceti na osmdesát procent během zhruba 60 minut".
Poté ovšem na výzvu britské rady pro reklamu oznámení stáhla. Na radu totiž dorazily tři stížnosti, ve kterých lidé uvádějí, že automobilka už neuvádí, že při nabíjení záleží na mnoha faktorech, mimo jiné jiné na stavu baterie, stavu nabíječky, venkovní teplotě a teplotě baterie. Nabíjení může prodloužit i vyšší teplota baterie, kterou způsobí delší doba jízdy.
Oficiální stanovisko rady tak zní "Protože reklama jasně neuvedla, kolik času je potřeba k nabití na určitou hranici, dospěli jsme k názoru, že tvrzení nebylo podložené a mohlo být pro zákazníka matoucí." Nissan se nechal slyšet, že je rozhodnutím agentury zklamán, ale bude její verdikt respektovat.