Iva Špačková
11. 12. 2018 6:15
Uchazeč o práci už není jen lidský zdroj, který firmě pomůže rozvíjet její byznys, ale nově je to i zákazník. Takto se na něj dívá nová studie mezinárodní náborové firmy ManpowerGroup. Firmy by si podle ní měly na chování k zájemcům o práci dávat veliký pozor. Zhrzený zájemce se totiž o svou zkušenost rád podělí a může firmě pořádně zavařit. Naopak korektní jednání a respekt k uchazečům může společnosti zvýšit prestiž. Podívejte se na výsledky výzkumu i rady, jak si zachovat přízeň odmítnutých uchazečů.
Špatná zkušenost ovlivňuje prodej
Uchazeč o práci už není jen lidský zdroj, který firmě pomůže rozvíjet její byznys, ale nově je to i zákazník. Takto se na něj dívá nová studie mezinárodní náborové firmy ManpowerGroup. Firmy by si podle ní měly na chování k zájemcům o práci dávat veliký pozor. Zhrzený zájemce se totiž o svou zkušenost rád podělí a může firmě pořádně zavařit. Naopak korektní jednání a respekt k uchazečům může společnosti zvýšit prestiž. Podívejte se na výsledky výzkumu i rady, jak si zachovat přízeň odmítnutých uchazečů.
Špatná zkušenost ovlivňuje prodej
- Každý druhý člověk (54 %), který hledá práci a získá přitom špatný dojem z výběrového řízení, ztratí důvěru vůči společnosti, u které chtěl pracovat a nebude si u ní chtít dále nakupovat zboží nebo objednávat služby.
Takový je výsledek mezinárodního výzkumu společnosti ManpowerGroup provedený napříč 24 různými zeměmi. Výzkumu se zúčastnilo 18 000 uchazečů o práci ve věku 18 až 65 let, kteří jsou zaměstnaní a zároveň si hledají nové místo.
- V Česku bude mít špatná zkušenost vliv na nákupní chování 51 procent uchazečů o zaměstnání.
Jaký dopad mají taková čísla na zisk firmy? "Významná globální společnost zabývající se výrobou potravin a nápojů zjistila, že věrný zákazník utratí 15 000 USD během 20 let. Kdyby jenom 20 % kandidátů-spotřebitelů pro každých 1000 otevřených pozic mělo negativní zkušenost a společnost o ně přišla coby zákazníky, přišla by tím dle svého předpokladu o 8,7 milionu USD z možných výnosů," konstatuje studie.
- V praxi má přitom dopad negativní zkušenosti na chování uchazečů-zákazníků podle studie výrazně silnější vliv. Vůbec nejmenší dopad odhalil výzkum v Německu (viz obrázek), i tam však negativní ovlivnění přiznalo 42 procent respondentů, tedy zhruba dvojnásobek uvažovaného příkladu.