Informaci potvrdil pro server Zdopravy mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. "Deutsche Bahn aktivovala opatření, kdy mohou čety tohoto dopravce odmítnout převzetí vlaku, pokud je v soupravě o více než jeden vůz méně, než je plánované řazení," upřesnil Šťáhlavský.
Problémy se opakovaně vyskytly na prestižní trase z Prahy do Berlína. Cestující zůstanou v Děčíně a musí doufat, že se vejdou do některého z dalších spojů.
"Je to pro nás přirozeně nepříjemná situace, protože má přímý dopad na naše zákazníky. Navíc v době, kdy usilujeme o jejich návrat do vlaků," doplnil mluvčí. Komplikace nastává i druhý den po odmítnutí, vlak je pak totiž z Německa zrušen.
Německé dráhy odmítly převzít vlak poprvé 19. června. Jednalo se o vlak EC 172, který přijel z Maďarska a vozy patřily dopravci MÁV-Start. Důvodem tehdy byla závada - nedostatečně účinná klimatizace v celém vlaku a problém s plochou na kolech u dvou vozů.
Další dva případy se již týkaly souprav Českých drah, začátkem srpna byla na vině nefunkční klimatizace u dvou vozů a tento týden v úterý opět závada na klimatizaci a také plochách na kolech.
Podle Českých drah ale nebyl důvod vozy v Děčíně vyřadit. "Závada neohrožovala bezpečnost provozu a souprava mohla pokračovat na své cestě do Berlína," řekl Šťáhlavský k odmítnutí vlaku z počátku srpna. K incidentu z tohoto týdne uvedl, že k závadě došlo až během jízdy.
Server Zdopravy připomněl, že České dráhy mají dlouhodobě problém dodržet slibované řazení vlaků. Vlaky tak bývají přeplněné a vyskytují se případy, kdy je Deutsche Bahn nechávají zastavit a vysadí část lidí, aby mohl personál procházet uličkami. Dráhy přitom momentálně více vhodných vozů nemají.