Na Přerovsku začala stavba nového úseku dálnice D48. Za tři roky má být hotovo

ČTK ČTK
10. 6. 2021 14:49
Na hlavním silničním tahu mezi Bělotínem na Přerovsku a Novým Jičínem byla ve čtvrtek zahájena stavba první etapy nového úseku dálnice D48, která vznikne rekonstrukcí silnice I/48. Přestavba více než třináctikilometrového úseku na dálnici bude provedena za provozu a přijde na 3,084 miliardy korun. Hotová má být v roce 2024.
Na hlavním silničním tahu mezi Bělotínem a Novým Jičínem začala 10. června stavba první etapy nového úseku dálnice D48, vznikne rekonstrukcí silnice I/48.
Na hlavním silničním tahu mezi Bělotínem a Novým Jičínem začala 10. června stavba první etapy nového úseku dálnice D48, vznikne rekonstrukcí silnice I/48. | Foto: ČTK

"Dálnice zde výrazně zvýší bezpečnost provozu," řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Nový dálniční úsek se v budoucnu u Nového Jičína napojí na dálnici D48, která vede dál do Frýdku-Místku a Českého Těšína a je významným dopravním spojením do Polska.

"V rámci dnes zahajované akce dojde k přestavbě stávající směrově nedělené a šířkově nevyhovující silnice I/48 na plnohodnotnou dálnici D48. Nová čtyřpruhová komunikace bude rozšířena, doplněny budou krajnice, střední dělící pás i protihlukové stěny, čímž dojde k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy na tomto důležitém spojení dálnice D1 a Frýdku- Místku," uvedl Mátl.

Stavba nové části D48 je rozdělena do dvou úseků. První je mezi Bělotínem a Dubem a druhý mezi Palačovem a Šenovem u Nového Jičína. Příští rok má být zahájena stavba čtyřkilometrové části mezi Dubem a Palačovem, která oba úseky propojí. Poslední část u Nového Jičína v délce 3,8 kilometru se zatím připravuje, plány počítají s její výstavbou v letech 2025 až 2028. Poté bude dálnice D48 kompletní.

Technický stav a parametry nynější čtyřpruhové silnice I/48 mezi Bělotínem a Novým Jičínem už podle odborníků dávno nevyhovují hustotě automobilového provozu a požadavkům na bezpečnost. Silnici chybí střední dělící pás a krajnice pro nouzové odstavení vozidla, kvůli čemuž zde v minulosti vznikla série tragických nehod. Situaci se na části silnice podařilo zlepšit až po instalaci lanových svodidel na rozhraní protisměrných jízdních pruhů. Podle Mátla se díky přestavbě silnice I/48 na dálnici odstraní riziko vjetí automobilu do protisměru, ať už z důvodu nepozornosti či hazardování řidiče při předjíždění.

Dálnice D48 je důležitou dopravní tepnou , která spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem. Dálnice D48 je součástí transevropské silniční sítě TEN-T a mezinárodní silnice E462 z Brna přes Český Těšín do Krakova.

Video: Řidič zastavil na dílnici, aby se občerstvil kokainem

Řidič zastavil na dílnici, aby se občerstvil kokainem | Video: Facebook / Polícia Slovenskej republiky
 

Právě se děje

před 23 minutami

ČEZ plánuje do roku 2030 investovat do modernizace tepláren 30 až 40 miliard Kč

Energetická společnost ČEZ plánuje do roku 2030 investovat do modernizace a transformace svých teplárenských lokalit na nová paliva 30 až 40 miliard korun. Největší část půjde do lokality Mělník. Místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani na úterní konferenci Institutu pro veřejnou diskusi o budoucnosti českého teplárenství uvedl, že celkové investiční výdaje v Mělníku mohou od letoška do roku 2030 dosáhnout na 20 až 30 miliard korun.

"Lokalita Mělník dodává teplo pro Prahu, je největší a představuje tedy největší část investic. Do transformace ostatních teplárenských lokalit ČEZ na šetrnější zdroje předpokládáme investovat do deseti miliard korun celkem," řekl mluvčí ČEZ Roman Gazdík. Další teplárny má polostátní energetická společnost v Trmicích, Dětmarovicích, Hodoníně, Poříčí, Dvoře Králové nebo Jindřichově Hradci.

Zdroj: ČTK
Další zprávy