Aneta Řezníčková
24. 7. 2023 18:17
Češi, kteří se chystají na dovolenou do požárem postiženého Rhodosu, se dělí na dvě skupiny. Ta první, která míří na zatím bezpečný sever, se chystá k odletu. Ta druhá považuje riziko za vysoké a chce po cestovních kancelářích kompenzace. Další lidé na ostrově již jsou. Redakce Aktuálně.cz s pomocí právníků sestavila návod, jak řešit problémový zájezd.
Jak reklamovat
Cestovní kancelář se musí postarat o pokračování zájezdu. Proto je vhodné závady reklamovat ihned. "Reklamaci je i na místě vhodné uplatnit písemně a zajistit si i kontakty na jiné nespokojené zákazníky," píše na svých stránkách ČOI. Člověk se díky tomu dostane do lepší vyjednávací pozice. Cestovní kancelář lze také kontaktovat písemně prostřednictvím e-mailu.
"Silnější pozici vám zajistí také zdokumentování nedostatků zájezdů. Vždy tak našim spotřebitelům doporučujeme si daný problém nafotit či natočit," radí Hekšová.
- Při písemné stížnosti je vhodné uvést, kdo dané vady reklamuje a vůči komu. Neměl by chybět ani detailní popis, v čem se poskytované služby liší od služeb ve smlouvě. "Uveďte také, jakým způsobem chcete reklamaci vyřídit, například přestěhování do jiného pokoje," uvádí dTest. Klíčové je také zmínit přiměřenou lhůtu, do které člověk preferuje sjednání nápravy.
Pokud by cestovní kancelář reklamaci nevyřídila ve stanovené lhůtě, kterou zákazník určí, zákazník má právo si nápravu zajistit sám.
"Pokud například na vašem hotelovém pokoji neteče voda a cestovní kancelář není schopná vás přestěhovat do jiného pokoje, můžete si srovnatelné náhradní ubytování vyřídit sami a dožadovat se po cestovní kanceláři úhrady nákladů s tím spojených," uvádí ČOI.
- V případě, že vadu na místě nejde napravit, má klient právo požadovat finanční kompenzaci.