Zuno Bank má nového šéfa. Nekončíme, tvrdí majitelé

Petr Kučera Petr Kučera
8. 10. 2013 11:30
Raiffeisen Bank International se zavazuje nadále podporovat růst Zuno v ČR a na Slovensku.
Oyvind Oanes
Oyvind Oanes | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Internetová Zuno Bank má opět nového šéfa. Generálním ředitelem pro Českou republiku a Slovensko se od letošního listopadu stane Oyvind Oanes. Do funkce jej jmenovala mateřská Raiffeisen Bank International.

Nízkonákladová Zuno Bank působí v České republice oficiálně od července 2011, její první tuzemský šéf Miroslav Střihavka tehdy vydržel jen do konce roku. Od ledna 2012 pak českou pobočku vedl Tomáš Kuna, odešel však ke konci července téhož roku. Překvapivé změny zažila Zuno i na Slovensku, kde ji v polovině roku 2011 - necelých tři čtvrtě roku po startu - opustila generální ředitelka Dana Kondrótová.

Česká část byla po Kunově odchodu ofiiciálně řízena z Bratislavy, na pozici vedoucího organizační složky v Česku působil Miloš Matula. Pozice generálního ředitele pro ČR a Slovensko, na kterou nyní nastoupí Oyvind Oanes, je nově zřízenou funkcí.

Důvěra v online bankovnictví

Jmenování nového šéfa je podle Arise Bogdanerise z představenstva Raiffeisen Bank International důkazem důvěry této skupiny v online bankovnictví. „Raiffeisen Bank International se zavazuje nadále podporovat růst Zuno v České republice a na Slovensku," říká.

Zuno zatím působí pouze na českém a slovenském trhu. Celkově má téměř 200 tisíc klientů, jejich konkrétní rozdělení mezi Česko a Slovensko však neuvádí. Jak nedávno napsal deník E15, kumulovaná ztráta projektu Zuno dosáhla do konce loňského roku 95 milionů eur (téměř 2,5 miliardy korun).

Na tuzemském bankovním trhu se spekulovalo o odchodu Zuno z trhu nebo jeho těsnějším spojení se sesterskou Raiffeisenbank.„Jednou z možností je, že by český klientský kmen Zuna přešel pod českou Raiffeisenbank, slovenští klienti Zuna pod slovenskou Tatra banku. Nevím, zda je to preferovaná varianta," řekl Lidovým novinám ředitel tuzemské Raiffeisenbank Mario Drosc. Sama Raiffeisenbank přitom letos musí hledat další úspory.

Jednačtyřicetiletý Oyvind Oanes je původem z Norska. V Zuno působí od ledna 2012 jako marketingový ředitel. Dříve zastával vedoucí marketingové pozice na různých trzích v GE Money nebo v rakouské BAWAG PSK.

„Jsem přesvědčen, že Zuno dosud nevyužilo všechny svoje kapacity. I v roce 2014 budeme nadále přinášet změny do bankovnictví a zaměřovat se na nárůst zákazníků v ještě větším tempu," říká Oanes bez bližších podrobností.

Banka při svém předloňském vstupu na trh nabídla spořicí účet s nadprůměrnou sazbou. Od konkurence se odlišila „trikem" s denním připisováním úrokům, díky němuž nepřipravila klienty o srážkovou daň. Po změně zákona tato výhoda zmizela, nicméně díky úrokové sazbě se jedna z variant účtu stále drží mezi tuzemskou špičkou. Od března 2012 nabízí Zuno v Česku také půjčky.

 

Právě se děje

Další zprávy