Vodafone definitivně "pohřbil" Oskara

Redakce EKO
1. 2. 2006 0:00
Praha - V novém kabátě se dnes probouzí nejmladší mobilní operátor v Česku. Z Oskara zbyla už jen červená barva a definitivně se mění na Vodafone.
Reklamní kampaň s červenou rukou doprovázela v lednu změnu názvu mobilního operátora Oskara na Vodafone
Reklamní kampaň s červenou rukou doprovázela v lednu změnu názvu mobilního operátora Oskara na Vodafone | Foto: Aktuálně.cz

Přechod na image mateřského koncernu trval největšímu mobilnímu operátorovi světa osm měsíců.

Změna, která probíhala v několika fázích, má mít i konkrétní dopad na zákazníky. Vodafone například už včera oznámil, že si zájemci mohou jeho služby zkoušet jeden měsíc bez poplatků. Za symbolickou cenu slíbil 500 minut volání a kredit na další služby.

Konkrétní náklady na změnu značky Vodafone nezveřejnil. Podle mluvčího firmy Jakuba Hrabovského však musela firma kvůli novému jménu změnit značku na 340 místech, kde logo přichází do styku s okolím. Například veškeré obchody Vodafonu u nás jsou však chápány jen jako jedno z těchto míst.

Bratrstvo červené pracky odhaleno

Změnu značky doprovázela masivní reklamní kampaň, jejímž hlavním prvkem byla všudypřítomná červená ruka. Její spojení s Vodafone je však naprosto zřejmé až nyní.

Ostřejší konkurenční boj mezi českými mobilními operátory s reklamními kampaněmi zaměřenými na konkrétní produkty a služby se dá očekávat velice brzy. Těžit by z něj měli především zákazníci.

"Vodafone je velký světový hráč, stejně jako vlastník Eurotelu španělská Telefónica. Přímá konkurence těchto telekomunikačních obrů na českém trhu přinese českým zákazníkům jedině užitek," řekl tiskový mluvčí Eurotelu Pavel Kaidl.

S tím souhlasí i mluvčí T-Mobile Jiří Hájek, podle kterého ovládnutí dalšího operátora silným mezinárodním hráčem jednoznačně potvrzuje trend sílící globalizace: "Éra lokálních operátorů je pryč. Na trhu bude brzy jen několik klíčových hráčů," řekl Hájek.

Vodafonu zřejmě hravost zůstane

Z průzkumu internetového serveru Mobilmania.cz  vyplývá, že zákazníky odchod "hravého" operátora mrzí, na druhou stranu se ale těší, s čím po změně značky Vodafone vyrukuje. Podle redaktorů Mobilmanie by však hravost Vodafonu mohla zůstat.

Napovídá tomu například zmiňovaná netradiční kampaň nebo další kampaň s čerstvými jablky s logem Vodafone, které bude operátor ode dneška potencionálním zákazníkům rozdávat ve velkých českých městech.

Podobně to možná bude s televizní reklamou: v zahraničí má Vodafone často velmi "netradiční" spoty.

 

Právě se děje

Další zprávy