Odejít i s číslem chtějí stovky lidí

ČTK
16. 1. 2006 17:21
Praha - O možnost ponechat si své mobilní číslo při změně operátora projevily první den od zavedení služby zájem stovky lidí. Provozovatelé mobilních sítí službu zavedli v neděli, první čísla se však přenesou do sítí konkurence až za několik dní, vyplývá ze sdělení firem pro ČTK.

U T-Mobile o službu během prvního dne projevilo zájem kolem dvou set lidí. Podle mluvčího Jiřího Hájka to však není počet přenesených čísel, protože někteří zájemci si to mohou rozmyslet nebo nebudou splňovat podmínky, například když nemají s opouštěným operátorem vyrovnané smluvní závazky. Údaj o přenesených číslech chce firma zveřejnit až koncem měsíce.

Oskar Vodafone během neděle zaznamenal 340 žádostí o přenesení telefonního čísla do jeho sítě, uvedl mluvčí Jakub Hrabovský.

Foto: Aktuálně.cz

"Zatím se ale nedá říci, že by přenositelnost čísla spustila  nějakou výraznou vlnu zákaznické migrace, a to oběma směry," konstatoval mluvčí Eurotelu Pavel Kaidl. Podle něj sice firma zaznamenává první žádosti o přenos, hodnocení zájmu zákazníků však považuje za předčasné.

Operátoři si za přenesení čísla od přicházejících zákazníků neúčtují buď nic nebo jednu korunu. Výjimkou je T-mobile, který za přenesení čísla u uživatelů předplacených karet požaduje 499 Kč. Za to klient získá 300korunový kredit hovorného. Přenesení čísla může trvat od podání žádosti několik dnů až týdny.

Oskar
Oskar | Foto: Aktuálně.cz

Podle Sdružení obrany spotřebitelů by zájemci o přenesení čísla neměli dlouho váhat, protože cena může výrazně vzrůst kvůli vysokým poplatkům, kteří si operátoři účtují mezi sebou. Ty se pohybují až kolem 2000 Kč. O jejich výši má rozhodnout ČTÚ. Podle Tomáše Liškutína z SOS může být vysoký poplatek mezi operátory překážkou rozvoje služby, podobně jako tomu je u pevných linek, kde přejímající operátor poplatek požaduje po zákazníkovi. Mobilní operátoři však zatím úhradu nákladů po uživatelích nežádají.

Mobilní operátoři podle Liškutína lákají zákazníky k přenesení čísla řadou slibů a marketingových akcí. Akční nabídky jsou však obvykle podmíněny závazkem využívání služeb na dobu určitou, často i se smluvním závazkem minimální fakturované částky. "Vysoké smluvní pokuty mohou spotřebitelům fakticky znemožnit využít nových výhod a slev, se kterými operátoři přijdou až následně," radí Liškutín. #reklama

V tuzemsku je přes 11 milionů aktivních mobilních čísel. Operátora ročně změní méně než desetina zákazníků.

 

Právě se děje

Další zprávy