Mladá Boleslav - Za první tři měsíce vzrostly prodeje Škoda Auto o 15,7 procent. .Automobilka prodala 173 474 vozů.
"Mimořádné oblibě zákazníků se těší nová Škoda Fabia Combi. Za první čtvrtletí bylo zákazníkům dodáno celkem 19 503 vozů," uvedl Jaroslav Černý z tikového oddělení firmy.Nový model je přitom v prodeji od letošního ledna.
Mimo nezůstala ani klasická Fabia. Tu si pořídilo 63 579 zákazníků, což je nárůst o 8,5 procenta. Oblibu si nadále držela také Škoda Octavia. Celkem bylo prodáno 70 970 (+ 33,8 pct.) vozů tohoto oblíbeného modelu střední třídy.
"Čtvrtletní výsledky ovlivnila také rostoucí poptávka na trzích východní Evropy a Činy. Ve východní Evropě bylo prodáno 27 461 vozů značky Škoda, což je nárůst o 38,6 procenta," řekl Černý. "V Číně bylo novým majitelům předáno 16 212 vozů," dodal.
V Česku v prvním čtvrtletí prodej nových osobních aut narostl o 9,7 procenta na 33 026 vozů, podle údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejprodávanějším novým osobním vozem byla Škoda, na druhém místě skončil Ford, následuje Volkswagen, Renault a Hyundai. Vozy s benzínovým motorem tvořily 71 procent prodejů, podíl aut na naftu kvůli její rostoucí ceně klesl ke 25 procentům.
Čtěte také:
- Superb se oficiálně představil, začíná od 620 tisíc
- Plány pro Suberb a Yetiho: Stovky pracovníků navíc
- Nová Fabia Combi je konečně v prodeji. Podívejte se
- Fabia Combi přichází na předvánoční trh