Přesto je růst pomalejší, než se čekalo. Ještě v květnu loňského roku tehdejší management plánoval růst počtu cestujících na 5,4 milionu.
Přes meziroční růst počtu pasažérů o pětinu zřejmě dopravce za loňský rok vykáže ztrátu kolem 330 milionů korun, když o rok
dříve měl zhruba stejně vysoký zisk. Důvodem je podle vedení podniku rychlý růst cen paliva a vysoká konkurence. Podle dřívějšího vyjádření odborů ČSA ale za špatnými výsledky hospodaření stojí chyby managerů. Z vedení nedávno odešel prezident Jaroslav Tvrdík a nahradil ho Radomír Lašák. Tvrdík odmítl, že by jeho odchod z čela ČSA souvisel s hospodařením podniku.
Letadla ČSA loni podle Novotné uskutečnila 40 tisíc letů, tedy o 18 procent víc než o rok dříve. Naopak o čtyři desetiny na 70,1
procenta poklesla loni obsazenost sedačkové kapacity letadel.
V pravidelné dopravě ČSA počátkem letní sezony 2005 zahájily čtyři nové spoje do Sarajeva, Minsku, Skopje a Žiliny. Posílily
frekvenci letů například do Bukurešti, Moskvy, Jerevanu a Kyjeva, ale také na západ a jih Evropy. Mezi nejpopulárnější destinace ČSA loni patřil Londýn, Paříž, Amsterdam, Moskva a New York.
V květnu rozšířily flotilu ČSA dvě letadla nové generace Airbus A320, které ČSA nasadily na pravidelné linky. Od června má
flotila ČSA také první dva stroje Airbus A321, které létají s turisty na charterových letech. V současnosti tedy dopravce létá
s 50 letadly. Kromě airbusů rodiny 320, které postupně nahradí současné páteřní stroje flotily Boeing 737, provozují ČSA na
krátké tratě turbovrtulová ATR a na dálkových linkách Airbus 310.