Příští auto si vyberete podle toho, jak žíznivé bude

Radek Pecák Radek Pecák
17. 1. 2010 12:51
Manažeři jsou přesvědčeni, že lidé se při nákupu nového auta budou čím dál více zajímat o jeho spotřebu.
Prius je nejprodávanější hybridní automobil na světě. U nás stojí 679 900 Kč.
Prius je nejprodávanější hybridní automobil na světě. U nás stojí 679 900 Kč. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Je nepochybné, že světlá budoucnost čeká v příštích letech výrobce aut s hybridním pohonem, případně vozů spalujících alternativní paliva jako je zemní či ropný plyn. V průzkumu poradenské firmy KMPG se tak vyjádřili čelní manažeři v automobilovém průmyslu.

Drtivá většina z oslovených 200 manažerů, přesně 93 procent, že v příštích pěti letech z jednotlivých kategorií nejvíce porostou prodeje hybridních aut, za nimi následují další vozy na alternativní paliva, nízkonákladové automobily a crossovery. Tuto kategorii vozů, které v sobě sdružují výhody více typů karosérií, však jako výrazně rostoucí vidí už jen 42 procent manažerů.

Lidé budou hledět hlavně na spotřebu

Průzkum ukázal, že podle manažerů bude v příštích pěti letech čím dál více zákazníků brát při koupi auta v potaz spotřebu vybraného automobilu. Myslí si to 94 procent manažerů. 80 procent z nich si také myslí, že rozhodujícícm faktorem bude šetrnost k životnímu prostředí. Dále následují inovace v oblasti bezpečnosti (71 procent) a vzhled vozidla (61 procent).

Devět z deseti dotazovaných vedoucích manažerů očekává, že se výrobci a dodavatelé zaměří na nové technologie. Celých 88 procent respondentů předpovídá, že výrobci zvýší své investice do nových modelů či produktů a 78 procent se domnívá, že to samé budou dělat i dodavatelé.

Pro Česko je prognóza dobrá

"V kontextu české ekonomiky jsou výsledky průzkumu mírně povzbudivé," řekl Andrew Sutherland, partner odpovědný za automobilový průmysl v KPMG Česká republika a KPMG pro střední a východní Evropu. „Většina předních hráčů a těch, kteří mají větší potenciál - Volkswagen, Toyota, Kia/Hyundai, je zde dostatečně zastoupena se svými výrobními závody.

 Nízkonákladová vozidla, u nichž se očekává růst prodejů po celém světě, tvoří významný podíl z celkového počtu vozidel vyráběných v českých zařízeních. Produkce vozidel na hybridní a alternativní paliva je však soustředěna mimo střední a východní Evropu. S tím, jak poroste význam těchto druhů vozidel, to je v krátko a střednědobém horizontu riziko.," uzavřel Sutherland.

 

Právě se děje

Další zprávy