reklama
 
 

Na internetu utrácíme víc, jsme ale opatrnější

29. 2. 2012 13:17

Praha - Češi jsou při nákupech na internetu obezřetnější než dříve.

Většina zákazníků internetových obchodů si nyní před objednáním zboží nejprve přečte zkušenosti ostatních nakupujících. Vyplývá to z průzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se zúčastnilo 11 624 uživatelů internetu.

"Podíl nakupujících, kteří čtou před nákupem hodnocení e-shopu, dlouhodobě roste. Loni recenze četl každý devátý nakupující z deseti," sdělil dnes ČTK Kamil Demuth z Heureka.cz.

Více než 33 procent internetových uživatelů uvedlo, že při nákupu na internetu nemají absolutně žádné obavy, protože pečlivě vybírají internetový obchod, ve kterém nakoupí. Téměř polovina všech uživatelů při výběru spolehlivého e-shopu využívá srovnávače cen a recenze skutečných nakupujících.

Necelých 60 procent zákazníků e-shopů se loni při nákupu na internetu nesetkalo s žádnými problémy. Přibližně 15 procent uživatelů ale navštívilo internetový obchod, který nezveřejnil dostatečné informace o produktu či ceně. Podobný podíl nakupujících se setkal s problematickým doručením, které se týkalo chování dopravce nebo dlouhé dodací lhůty.

Aspoň jednou loni na internetu nakoupilo 96 procent jeho tuzemských uživatelů. Češi se při nákupech na internetu nejvíce obávají potíží s reklamací zakoupeného zboží, což zmínilo 38 procent účastníků průzkumu. Zhruba pětina uživatelů se obává nedoručení zboží a devět procent vysoké ceny za jeho dodávku.

Útraty Čechů v internetových obchodech (bez započítání služeb) loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly na rekordních 37 miliard korun, meziročně o čtyři miliardy více. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je obvykle nižší cena zboží, pohodlí a úspora času.

autor: ČTK | 29. 2. 2012 13:17

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama