Finanční správě už stačí datová schránka místo e-podpisu

ČTK ČTK
1. 7. 2014 20:51
Za elektronický podpis se platí, datová schránka je zdarma.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Finanční správa přestala vyžadovat, aby dostávala písemnosti opatřené placeným elektronickým podpisem. Nově je daňoví poplatníci mohou posílat z datové schránky, kterou zdarma zřizuje ministerstvo vnitra.

"Lidé se také snadněji dostanou k informacím o svých daňových povinnostech," sdělila mluvčí Generálního finančního ředitelství Petra Petlachová.

Při vkládání elektronických dokumentů je nově poplatník daně přesměrován na internetové stránky datových schránek, kde se běžným způsobem přihlásí. Písemnost je pak odeslána z jeho datové schránky a jeho totožnost finanční zpráva ověří díky napojení na registr majitelů datových schránek. Za elektronický podpis se přitom platí, roční poplatek například u České pošty začíná na zhruba 350 korunách.

Finanční správa také majitelům datových schránek nově usnadnila přístup do daňové informační schránky a do aplikace Vrácení DPH v rámci EU.

"Na přihlašovací stránce zvolené aplikace stačí pro vstup kliknout v záložce Datovou schránkou na tlačítko Přihlásit," popsala Petlachová.

V daňové informační schránce mohou lidé nahlížet do svého spisu u finanční správy a do svého osobního daňového účtu a podle mluvčí si tak mohou lépe ohlídat své daňové povinnosti.

Přihlásit se k registraci k daním i elektronickou cestou je možné od července 2011.

 

Právě se děje

Další zprávy