Již více než 35 tisíc elektronických podpisů vydaly tři firmy, které k tomu mají právo.
"Potvrzuje se tak stále rostoucí zájem o využití elektronického podpisu. Během jedenácti měsíců loňského roku počet aktivních kvalifikovaných certifikátů narostl o 144 procent," uvádí se v čerstvě zveřejněných datech Ministerstva informatiky.
K tomu jsou stále využívanější kvalifikovaná časová razítka, kterých bylo loni vydáno téměř 3,5 milionu.
Jak elektronický podpis, tak časová razítka musí užívat živnostníci a občané, kteří chtějí s úřady jednat elektronickou cestou. Využívají je ale i úředníci při styku mezi sebou.
Vybavené úřady
Růstu zájmu a čísel pomáhá i to, že devadesát procent úřadů už má zřízenou elektronickou podatelnu, která právě slouží k internetové komunikaci.
Povinnost ji vytvořit odsouhlasila sněmovna již před dvěma roky.
"Důvod rostoucího zájmu o využívání elektronického podpisu je spatřován především ve stále se rozšiřujícím počtu služeb, které je možné pomocí e-podpisu provádět," uvádí na svých stránkách ministerstvo.
"Zároveň nízká cena za pořízení elektronického podpisu již nepředstavuje pro případné zájemce nepřekonatelnou bariéru pro jeho pořízení."
V současné době jsou v Česku tři firmy, které působí jako akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb: je to První certifikační autorita, Česká pošta a eIdentity.
Největší zájem o vytvoření elektronického podpisu zaznamenaly v červnu, kdy si o něj zažádaly téměř čtyři tisíce firem a občanů.