Digitalizace bez kampaně, ale s logem

Dušan Klimeš
2. 11. 2006 13:00
Praha - Velkolepá kampaň o digitalizaci nebude, řeklo ministerstvo informatiky již v září. Nyní pro ni ale hledá logo.

Kampaň tedy nakonec bude. Jenže ne taková, jak si původně úředníci představovali. Proběhne velmi skromně a s minimálním rozpočtem.

Zatím logo

Kvůli zrušené "velké akci" však nabralo informovaní občanů obrovské zpoždění. A tak ve chvíli, kdy již na Domažlicku mohou diváci chytat digitální signál, vypisuje ministerstvo teprve veřejnou zakázku na logo a slogan kampaně.

Funkce ministerstva informatiky zřejmě přejdou pod ministerstvo vnitra, kterému šéfuje Ivan Langer
Funkce ministerstva informatiky zřejmě přejdou pod ministerstvo vnitra, kterému šéfuje Ivan Langer | Foto: Ludvík Hradilek

"Je potřeba, abychom připravili jednotný motiv kampaně, podle kterého by lidé identifikovali, že se jedná o digitalizaci," uvádí mluvčí ministerstva informatiky Markéta Hoidekrová.

Místo nákladné profesionální kampaně za stovky milionů korun se lidé zřejmě dočkají maximálně letáčku či informačního centra.

Zrušeno. A zase rozjeto

Původně ambiciózně pojatá veřejná zakázka byla zrušena již v září. Tomu předcházelo slavnostní zahájení soutěže na společnost, která stamilionovou zakázku provede. Pak si ale politici řekli, že vlastně kampaň není potřeba a tak zastavili soutěž.

Storno soutěže ministr vnitra a informatiky Ivan Langer zdůvodnil tím, že se přechod na digitální signál stále zpožďuje a že až bude potřeba kampaň zajistí. Ovšem na Domažlicku již odstartovalo digitální vysílání a za pět měsíců přijdou místní obyvatelé o analogový signál úplně.

  • Digitalizace na Domažlicku: Bez informací

Zrušení se nakonec dočkala nejen soutěž, ale i celé ministerstvo informatiky. To od 1. ledna zmizí z politické mapy Česka a jeho funkce přeberou ostatní ministerstva. Nynější snaha rozběhnout alespoň malou a skromnou kampaň tak přichází dva měsíce před tím, než bude znovu definitivně utnuta.

Zapojení set-top boxu pro příjem digitálního vysílání
Zapojení set-top boxu pro příjem digitálního vysílání | Foto: Aktuálně.cz

Marná snaha

Co se stane potom? To nevědí ani sami úředníci. Prý do té doby udělají pro popularizaci digitálního vysílání maximum, další bude záležet na ministerstvech, která agendu přeberou.

"První výsledky kampaně by mohly být možná již za měsíc," dodává Markéta Hoidekrová.

Podle jejích slov budou úředníci spolupracovat například i s Českou televizí a dalšími subjekty, které mají na digitalizaci zájem.

 

Právě se děje

Další zprávy