Delvita prodává špatné maso. Prověří ji inspektoři

Tomáš Fránek
11. 7. 2007 18:54
Nedostatky už našla inspekce v prodejně v Praze
Foto: Ondřej Besperát

Brno - Prodejny řetězce Delvita,  která nyní patří do sítě obchodů společnosti Billa, prověří inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce.

Důvodem pro zahájení rozsáhlé kontroly je dnešní akce, při které objevili kontroloři v prodejně Delvita v Mazancově ulici v Praze závažné nedostatky při prodeji masa.

Přes 40 kilo masa zničeno

"Inspektoři zjistili nedostatky jak přímo na prodejně , tak i v přípravně masa, a proto nařídili zlikvidovat 44,6 kilogramů masa, které nebylo vhodné k lidské spotřebě. Buď mělo prošlé datum použitelnosti nebo vykazovalo barevné změny a známky oslizlosti," uvedl mluvčí inspekce Ivo Klemeš.

Kontrola začala dnes před otevřením prodejny.

Ráno po zjištění inspektorů pracovník společnosti sice vytřídil v prodejním regálu maso, ale zůstaly tam dva balíčky vepřové pečeně bez kosti, které byly ve stádiu počínajícího rozkladu.

VÍCE O DELVITĚ:

Klemeš uvedl, že na základě výsledků dnešní kontroly se inspekce rozhodla velmi podrobně zaměřit i na další prodejny Delvity.

Podle Klemeše je cílem kontroly získat informace, zda se jedná o selhání povinností pracovníků jen v této provozovně  nebo zda se takto postupuje v celém obchodním řetězci.

Delvita zmizí z trhu

"Zjištění  z  dnešní další kontroly na prodejně Delvita Budějovická v Praze prokázala používání kuřat s prošlým datem použitelnosti ke grilování.

Billa se už omluvila s tím, že šlo o pochybení jednotlivce a chce s kontrolory spolupracovat.

Foto: Ondřej Besperát

Devadesát sedm supermarketů Delvita získala letos společnost Billa.

První z 97 obchodů Delvita se promění v supermarket Billa až v polovině července a poslední příští rok.

Mezinárodní skupina REWE Group, do které obchody Billa společně s diskontními prodejnami Penny Market patří, za české Delvity zaplatila 100 milionů eur (zhruba 2,8 miliardy korun).

Počet českých prodejen Billa se díky nákupu supermarketů Delvita zvýšil na 180.

Delvita je čtvrtým obchodním řetězcem, který se kvůli tvrdému konkurenčnímu boji o zákazníky rozhodl opustit český trh.

V posledních letech v Česku společnost vykazovala vysoké ztráty. Například předloni prohloubila ztrátu na 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004.

Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci roku 2005 činila dalších 1,75 miliardy korun.

Obchodníci měli problémy s kvalitou prodávaných potravin hlavně předloni. Státní zemědělská a potravinářská inspekce tehdy v 18 prodejnách obchodních řetězců odhalila manipulaci s dobou trvanlivosti a prodej prošlých potravin a zkaženého masa.

 

 

Právě se děje

Další zprávy