Burberry se kaje. Přestane pálit neprodané luxusní zboží, nebude používat kožešiny

ČTK ČTK
6. 9. 2018 10:16
Firma Burberry se dostala pod palbu kritiky, když přiznala, že ničí neprodané luxusní zboží. Chtěla zabránit tomu, aby se výrobky prodávaly levně.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Londýn - Britský výrobce luxusního zboží Burberry nebude již dál pálit neprodané zboží v hodnotě milionů liber a přestane používat kožešiny. Firma se tak snaží zlepšit svůj obraz a ukázat, že je společensky zodpovědná.

Burberry se letos dostala pod palbu kritiky, když přiznala, že pálí a ničí neprodané zboží a doplňky, aby ochránila značku a zabránila tomu, že se její výrobky budou prodávat levně. Červencová výsledková zpráva ukázala, že v loňském roce firma zničila neprodané oděvy, doplňky a parfémy za 28,6 milionu liber (817,9 milionu korun). Na to rozzlobeně reagovali hlavně ekologové.

Nyní firma uvedla, že pro její dlouhodobý úspěch je důležité, aby byla více "společensky a environmentálně zodpovědná". Již nyní znovu používá, opravuje, daruje nebo recykluje neprodané zboží a v tomto úsilí chce dál pokračovat.

Burberry začala spolupracovat s luxusní firmou zaměřenou na trvale udržitelné zboží Elvis & Kresse, která by v příštích pěti letech měla přeměnit 120 tun kožených odřezků v nové produkty. Současně zřídila skupinu Burberry Material Futures Research Group, která ve spolupráci s Královskou akademií umění (Royal College of Art) bude vyvíjet nové, trvale udržitelné materiály.

"Moderní luxus znamená být sociálně a environmentálně zodpovědný," citovala BBC generálního ředitele Burberry Marka Gobbettiho. "Toto krédo je pro nás v Burberry hlavní a je klíčem k našemu dlouhodobému úspěchu."

Burberry také oznámila, že bude následovat další luxusní značky a přestane používat ve svých kolekcích kožešiny, včetně kožešin z králíka, lišky, norka a mývala. Již dříve tak učinily firmy Versace, Gucci nebo Stella McCartney.

Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.

 

Právě se děje

Další zprávy