Apple je podle žebříčku po pěti letech opět nejhodnotnější značkou. Předstihl Amazon

ČTK ČTK
26. 1. 2021 17:04
Nejhodnotnější světovou značkou je po pětileté pauze opět americká společnost Apple, která na první příčce vystřídala internetového prodejce Amazon. Uvádí to žebříček, který v úterý zveřejnila organizace Brand Finance a který značku Apple ohodnocuje na 263,4 miliardy dolarů (5,7 bilionu Kč). Proti žebříčku z loňského roku je to nárůst o 87 procent.
Logo firmy Apple
Logo firmy Apple | Foto: Reuters

Na třetím místě za Amazonem se umístila další americká společnost Google. Celkově na prvních deseti příčkách převažují americké firmy, mezi nimiž drží i letos pátou pozici jihokorejský průmyslový konglomerát Samsung. Na osmé místo si o dvě příčky pohoršila čínská banka ICBC a desítku nejcennějších značek světa letos uzavírá čínská sociální síť WeChat, která ještě loni byla na 19. místě.

Výrobce elektromobilů Tesla pak zanechal daleko za sebou ostatní tradiční automobilky, a to díky práci s novými technologiemi. Hodnota značky Tesla vzrostla o 158 procent, a zaznamenala tak nejprudší nárůst v žebříčku. Polepšila si na 42. z loňského 147. místa.

Pandemie covidu-19 posílila internetové prodejce. Hodnota čínské značky Alibaba se tak zdvojnásobila. V první desítce se ale drží i původně kamenný obchodní řetězec Walmart, který už také prodává zboží na internetu a v žebříčku postoupil o dvě místa na šestou pozici.

Pandemie naopak poškozuje tradiční zábavní společnosti, jako je americká CBS, síla jejíž značky se letos propadla o 49 procent. Klesá i hodnota značek firem podnikajících v pohostinství a ubytování, jako je Marriott a Airbnb, nebo v restauratérských službách typu Starbucks, McDonald’s a KFC.

Brand Finance podle informací na svém webu od roku 2008 každoročně vyhodnocuje přes 5000 světových značek. Zabývá se více než 40 sektory ve 46 zemích. Zohledňuje přitom originální ocenění značky, analýzu síly značky a výpočty licenčních poplatků.

Nejhodnotnější značky světa:

Pořadí 2021 Pořadí 2020 Značka Hodnota značky v miliardách USD
1. 3. Apple 263,375
2. 1. Amazon 254,188
3. 2. Google 191,215
4. 4. Microsoft 140,435
5. 5. Samsung Group 102,623
6. 8. Walmart 93,185
7. 7. Facebook 81,476
8. 6. ICBC 72,788
9. 12. Verizon 68,890
10. 19. WeChat 67,902

Zdroj: Brand Finance

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Letecké a pozemní jednotky Izraele útočí v Pásmu Gazy, uvedla izraelská armáda

Letecké a pozemní jednotky Izraele útočí v Pásmu Gazy. Ve čtvrtek před půlnocí SELČ o tom bez dalších podrobností informoval twitterový účet Izraelských obranných sil (IDF).

Agentura Reuters nicméně následně uvedla, že se zřejmě nejedná o pozemní invazi, ale pouze o dělostřelecký útok z izraelského území a další vlnu leteckých úderů. Odvolává se přitom na izraelské vojenské zpravodaje obeznámené se situací.

Také obyvatelé severní části Gazy poblíž izraelských hranic podle Reuters hlásí dělostřeleckou palbu, ale žádné pozemní jednotky nevidí.

Deník The New York Times naopak napsal, že mluvčí izraelské armády podplukovník Jonathan Conricus potvrdil, že "v Gaze útočí pozemní jednotky společně s leteckými silami".

Média už během čtvrtku informovala, že Izrael podél hranice s Pásmem Gazy soustředí pozemní jednotky a tanky a je možné, že se chystá na pozemní operaci.

Zdroj: Zahraničí
před 4 hodinami

Na sever Izraele dopadly tři rakety z Libanonu, nikdo nebyl zraněn

Na sever Izraele byly ve čtvrtek vypálené tři rakety z Libanonu, nikdo nebyl zraněn. Podle izraelské armády rakety dopadly do neobydlené oblasti na pobřeží, informoval zpravodajský server The Times of Israel.

Jelikož rakety z jihu Libanonu směřovaly do neobydlené oblasti, nespustily se varovné sirény a ani protivzdušný obranný systém. Izraelská armáda jako obvykle nekomentovala, kdo podle ní za útokem z Libanonu stojí. Libanonská televizní stanice MTV citovala zdroj z libanonské armády, podle něhož rakety vystřelila zřejmě palestinská skupina, nikoli libanonské radikální hnutí Hizballáh, podporované Íránem, úhlavním nepřítelem Izraele.

Zdroj: ČTK
Další zprávy