"Vstupem na on-line trh reagujeme přirozeně na požadavky českých zákazníků. Chceme jim umožnit rychlý a bezpečný nákup z pohodlí jejich domovů," prohlásil Dariusz Tomasz Bator, nový generální ředitel Billa Česká republika.
"Službu nicméně zavedeme až v roce 2022, abychom on-line shop připravili co nejprecizněji. Rychlá a polovičatá řešení Billa nenabízí. Naším cílem je stát se do budoucna jedničkou na trhu potravin online," dodal Bator.
Billa se chystá skrze on-line nabídnout zákazníkům na 15 tisíc produktů a možností doručení domů, nebo vyzvednutím v široké síti více než 240 kamenných prodejen.
Hodlá rovněž pokračovat v digitalizaci prodejen, ať už jde o rozšiřování samoobslužných pokladen, instalaci elektronických cenovek nebo zavedení služba Billa Scan&Go.
Billa je součástí mezinárodního obchodního řetězce Rewe, stejně jako Penny Market. Ten již na jaře pro on-line deník Aktuálně.cz potvrdil, že on-line prodej rovněž řeší.
Letos v květnu začaly vlastní e-shop testovat prodejny Albert. Služba Albert Domů Zdarma je v současnosti dostupná pouze v Brně, a to pro omezenou skupinu zákazníků, asi 1500 lidí. Řetězec již dříve uvedl, že další rozšíření e-shopu bude záviset na reakci zákazníků, která je ale podle prodejce velmi dobrá.
Možnost on-line prodeje rozšířila také síť Žabka, a to skrze rozvoz kurýry v Praze a v Brně. Vlastní e-shop ale síť na rozdíl od Tesca, pod které spadá, nemá.
Nákup po internetu si mohou vyřídit i zákazníci Globusu. Objednávku ale musí vyzvednout v hypermarketu, konkrétně v Praze na Zličíně. Podobný systém objednání on-line a osobního vyzvednutí loni v září zprovoznila také maloobchodní síť Coop.
Kaufland sice v Česku již po internetu zhruba sedm stovek svých výrobků prodává, ovšem skrze prostředníka podobně jako Žabka - v tomto případě přes on-line supermarket Košík.cz.
Řetězec Lidl, který patří pod stejnou maloobchodní skupinu Schwarz jako Kaufland, sice vlastní e-shop provozuje, dlouhodobě ale výhradně s nepotravinovým zbožím, jako je móda a vybavení do domácnosti.