Frankfurt - Normální návštěvník, který neprojde každý rok několik velkých autosalonů, vlastně nic nepozná. Reflektory v obřích výstavních halách září naplno, u desítek modelů se skví nápis „světová premiéra", hostesky vypadají stále dobře a novinářů neubylo.
Jenže autosalonu ve Frankfurtu přesto citelně ubral na skutečném lesku, píše v pátečním vydání deník Insider. Chybí skutečně nová auta, opravdové světové premiéry a zloděj je znám. Vzala je odbytová krize, která vládne v Evropě. Lidé, zejména ti, kteří nekupují takzvaně na firmu, okukování nových vozů odložili na neurčito.
Podle šéfa největší evropské automobilky Volkswagen Martina Winterkorna by v Evropě mohlo být uzavřeno zhruba deset automobilových továren.
Automobilky přesto nemohou rezignovat. Autosalon - zvláště takový tradiční jako je ten ve Frankfurtu, v zemi, kde mají auta obrovskou tradici a prestiž - je signálem i vůči zbytku světa, jak na tom Evropa vlastně je.
A tak jsou jednotlivé značky nuceny nadále platit za obrovské výstavní plochy, najímat drahé cateringy, zaplatit a obléci hostesky a navíc ještě připravit pokud možno co největší počet nových aut. Jen tak mají zajištěno, že se o nich bude psát a hovořit v médiích, a že se zákazníci přijdou na jejich stánek a potom i do autosalonů na novinky podívat.
Ne všechno nové je skutečně nové, něco se jen tak tváří. Mnohé premiéry letošního Frankfurtu jsou pouze pseudopremiérami: buď jde o nové karosářské varianty nebo ekologicky zaměřené verze již představovaných modelů. To se dá říci například i o stánku Volkswagenu, byť má obří rozměry, a byť jsou ve výstavním katalogu mnohé představované vozy popisované jako světová premiéra.
Byznys v deníku Insider
Exkluzivní analýza k Frankfurtu - čtěte od zvláštního zpravodaje Insideru z autosalonu ZDE.