Martin Frei
4. 7. 2022 5:50
Moderní auta za nás dělají první i poslední. Nedovolí nám chybovat, ale také nás odnaučily myslet na souvislosti. Například na rozložení hmotnosti. Čím více lidí si sedne dozadu a čím těžšími zavazadly zaplníme kufr, tím výrazněji se auto zakloní. Se vztyčenou přídí pak zamíří nahoru i světlomety a oslňují ostatní. Než vyrazíte na dovolenou, ujistěte se, kde má váš vůz ovladač sklonu světel.
Knoflík, který rozhoduje
Právě v tu chvíli má přijít ke slovu ovladač sklonu. Kdo ho ve svém autě pozorně prozkoumá, tomu neujde, že má čtyři polohy. Na první stupeň korekce je tedy čas daleko dřív, než kufry vyplní celý prostor za sedadly. Výjimkou jsou dražší modely s výkonnějšími světlomety, kde musí být sklon řízen samočinně a nepřetržitě. Což automaticky nesouvisí s tím, zda je o halogen, xenon nebo diody. Rozhoduje intenzita světla nad 2000 lumenů.