Modernizované SUV Yeti se za měsíc stane jednou ze dvou hlavních premiér na stánku automobilky Škoda při podzimním světovém autosalonu v německém Frankfurtu.
Tou druhou bude druhá karosářská variantu vozu Rapid s označením Spaceback.
Yeti podstoupil poměrně zásadní změnu vzhledu. Bylo logické, že jeho příď získá prvky, které jsou typické pro novým designový směr nastolený šéfdesignérem Jozefem Kabaněm. Yeti však navíc přišel o pár typických kulatých světel.
Na druhou stranu zákazníci od podzimu, kdy se vůz začne prodávat, dostanou na výběr. Budou si moci zvolit buď více "terénněji" vyhlížející vůz nebo automobil se vzhledem typického městského SUV. Od sebe se odlišují především designem předního a zadního nárazníku. Ten bude navíc v případě "městského" provedení lakován v barvě karosérie, zatímco "offroad" verze bude mít tyto plastové části černé. V náraznících jsou nyní hranatá mlhová světla.
Na zádi se nyní objevují typické kubistické trojúhelníkové prolisy.
V interiéru je už změn méně. Řidič bude mít v rukou některý z nových volantů a sedět se bude v sedačkách potažených novými druhy látek.
Parkování bude snazší
Yeti se po své modernizaci stává první Škodovkou, která bude moci být vybavena parkovací kamerou. Ve výbavě se nyní ocitá i systém automatického parkování (pro příčné i podélné stání) a také systém bezklíčkového startování a odemykání vozu.
K takzvaným simply clever prvkům, které dosud yeti neměl, se řadí oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelná svítilna v kufru, odpadkový koš v kapse dveří a držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče.
Stejně jako dosud budou v druhé řadě tři samostatná sedadla. Každé z nich je možno sklopit, posunout nebo dokonce vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle lze boční místa posunout blíže k sobě.
Díky zadním sedadlům Varioflex lze objem zavazadlového prostoru variabilně měnit, minimálně je k dispozici 405 litrů.
Yeti po faceliftu bude moci být vybaven čtyřmi naftovými a třemi benzinovými motory. Vždy se jedná o turbomotor. Základní motorizací je čtyřválec 1,2 TSI (77 kW), nejsilnější je vznětový dvoulitrový agregát 2,0 TDI (125 kW).
Škoda Yeti může být vybavena pohonem jen předních nebo všech čtyř kol.
Nejúspornějším yetim se stane verze GrenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou. Ta má emise CO2 jen 119 g/km, což odpovídá spotřebě 4,6 litru nafty na 100 km.
Škoda Yeti se poprvé veřejnosti představila v roce 2009. Od té doby se jich vyrobilo přes 263 tisíc. Kromě závodu Kvasiny Škodu Yeti vyrábějí dělníci také v Nižním Novgorodu a již za několik měsíců začne yeti sjíždět z výrobní linky továrny v čínské Šanghaji.
Yeti je dosud jediné SUV v modelové řadě Škodovky. Zřejmě již za dva roky se ale představí nový a větší sportovně užitkový vůz s okřídleným šípem na kapotě.