reklama
 
 

Škoda Citigo už zvládne jezdit i na zemní plyn

2. 10. 2012 5:30
Jedná se o nejvíce "zelenou" Škodu všech dob

Do kategorie těch nejvíce ekologických aut současnosti spadá se svými 79 gramy CO2 vypuštěnými během kilometru jízdy rovněž dosud trošku utajovaná novinka mladoboleslavské Škody Auto.

Černý exemplář Škody Citigo ve verzi na pohon stlačeným zemním plynem (CNG) se na stánku mladoboleslavské automobilky na pařížském výstavišti objevil až druhý tiskový den. První byl bezvýhradně určen pro prezentaci modelu Rapid.

Tuzemská premiéra tohoto vozu se má odehrát již ve středu večer na večeru produktových inovací firmy E.ON, se kterou Škoda spolupracuje.

Výkon je 50 kW

Výkon vozu (50 kW) je uprostřed mezi dvěma dosud prodávanými benzinovými verzemi - 44 a 55 kW. Do dvou plynových nádrží umístěných u zadní nápravy o celkovém objemu 72 litrů se dohromady vejde 11 kg CNG.  Navíc má řidič k dispozici ještě zmenšenou benzinovou nádrž o objemu deseti litrů, která by měla stačit na překonání vzdálenosti k další čerpací stanici CNF. 

Dojezd by tak měl být zhruba 550 kilometrů na jedno tankování, které se ale musí odehrát u dvou různých stojanů. Přednostně bude vždy motor spalovat CNG, teprve po vyčerpání zásoby zemního plynu přejde samočinně do režimu práce s klasickým benzinovým palivem.

Na palubní desce je proto palivoměr s pouze jednou ručičkou, stupnice jsou na něm ale zobrazeny dvě.

Cena zatím otazníkem

Motor byl logicky kvůli spalování zemního plynu upraven. Byl zvýšen kompresní poměr z 10,5:1 na 11,5:1. Ventily a sedla ventilů jsou navíc zesíleny, aby odolávaly většímu zatížení při spalování zemního plynu. Do sacího potrubí jsou navíc integrovány samostatné ventily z ušlechtilé oceli pro vhánění zemního plynu do proudu nasávaného vzduchu.

Spotřeba by měla činit zhruba 2,9 kg zemního plynu na 100 km. Náklady na ujetí stovky kilometrů s tímto palivem jsou tak hluboko pod hranicí sta korun.

Jelikož jsou nádrže na zemní plyn umístěny pod podlahou, v interiéru se pro posádku nic nezměnilo a kromě zmíněného palivoměru je citigo na CNG k nerozeznání od toho běžného. I zavazadlový prostor zůstal zachován se stejným objemem. Pod jeho dno už však nelze umístit náhradní kolo. V případě defektu si posádka musí vystačit s opravnou sadou.

Cenu ani termín zahájení prodeje zatím Škoda nezveřejnila. Citigo CNG je technicky identický vůz s Volkswagen Up a společně s ním a se Seatem Mii se vyrábí v závodě Volkswagenu ve slovenské Bratislavě.

autor: Radek Pecák | 2. 10. 2012 5:30

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama