První dojmy z nového kombi Toyota Auris Touring Sports

Radek Pecák Radek Pecák
5. 7. 2013 6:40
I v případě hybridní verze zůstal zachován původní objem kufru
Jízdní vlastnosti vozu vyhovují klidnějším řidičům
Jízdní vlastnosti vozu vyhovují klidnějším řidičům | Foto: Toyota

Toyota se s modelem Auris Touring Sports vrací do boje o zákazníky, kteří vyhledávají tradiční kombi nižší střední třídy. Představila několik trumfů, díky kterým chce uspět.

Jedním z těch hlavních je podle jejích představitelů nabídka tří pohonů. Kromě benzinových (1,33 a 1,6 litru) a dieselových motorů (1,4 a 1,6 litru) nabízí jako jediná v tomto typu karosérie také hybridní pohon.

Není to přitom jen nějaká okrajová nabídka. Toyota má spočítáno, že hybrid si koupí zhruba polovina ze všech lidí, kteří si auris touring sports objednají.

Tomu přizpůsobila i ceník. Hybridní verze je totiž v základní výbavě Active k dostání za 514 900 Kč a to je o dvacet tisíc korun méně než stojí dvoulitrový diesel s manuální převodovkou.

Zavazadelník je dostatečně objemný
Zavazadelník je dostatečně objemný | Foto: Toyota

S tímto vozem lze, a to jsem si osobně ověřil, lze i v členitém terénu na ostrově Mallorca, kde Toyota zorganizovala prezentaci pro evropské novináře, jezdit se spotřebou rovných pět litrů benzinu na sto kilometrů. 

Konstruktéři ve spolupráci s designéry vytvořili sportovně vyhlížející kombi. Oproti minulé generaci aurisu je teď vůz nižší o pět půl centimetru, světlá výška je nižší o centimetr, přední cestující sedí o čtyři centimetry níže a níže je také těžiště vozu.

Přesto není, a to jsme si ověřili i v praxi, Toyota Auris Touring Sports ideálním nástrojem pro ty obchodní cestující nebo otce rodin, kteří si rádi dopřejí sportovnější styl jízdy.  "Díky nižšímu těžšiti bylo možné snížit tuhost pružin, a tak dosáhnout vyššího jízdního pohodlí," uvádí se v tiskové zprávě. "Chceme, aby se řidič cítil za volantem bezpečně, pohodlně a jistě, ale neznamená to, že se z našich vozů přes noc stanou stíhači GTI," zaznělo na tiskové konferenci.

V hybridní variantě je i barevně odlišený interiér
V hybridní variantě je i barevně odlišený interiér | Foto: Toyota

Kufr uspokojí

Právě kvůli měkčím pružinám se tento kombík při rychlém průjezdu zatáčkami poměrně dost naklání. Na druhou stranu, přejíždění zpomalovacích prahů ve městech provází obvykle jen plavné zhoupnutí.

V případě kombíku samozřejmě  každého velmi zajímá zavazadlový prostor. Ten v aurisu pojme 530 litrů zavazadel. Není to sice rekordní hodnota, ale v drtivé většině situací postačí. Jeho délka je v případě vzpřímených opěradel zadních sedadel 1115 milimetrů a šířka až 1452 milimetrů. Pokud se zadní sedačky sklopí, tak lze dovnitř naložit předměty dlouhé až 204 centimetrů.

Jak jsem si ověřil v praxi, víko kufru se nezdvihá do tak velké výšky, aby se pod něj mohl vzpřímeně postavit člověk s tělesnou výškou nad 180 centimetrů.

Uvnitř je dvojitá podlaha, díky níž tvoří sklopené sedačky s kufrem rovnou plochu. Prostor pod ní je hluboký jen několik centimetrů. Našel jsem tu i dva háčky na zavěšení tašek, dělící síť a zásuvku na 12V.

Testování vozu probíhalo na silnicích ostrova Mallorca
Testování vozu probíhalo na silnicích ostrova Mallorca | Foto: Radek Pecák

Interiér se neliší od verze hatchback a zejména design a použité materiály na palubní desce zákazníky uvyklé na evropské modely zřejmě nenadchnou. Rozmístění jednotlivých tlačítek je dosti nahodilé a člověk si na ně musí chvilku zvykat. 

Výbava vozu touring sports je poměrně bohatá. Už základní verze Power (prodávat se bude od 354 000 Kč s benzinovým motorem 1,33 -73 kW) zahrnuje podélné střešní nosiče, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, LED světla pro denní svícení, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, palubní počítač, rádio s ovládáním na volantu, dálkově ovládané centrální zamykání. O pasivní bezpečnost se postará sedm airbagů.

Toyota si hodně slibuje i od nabídky speciálních paketů. Například jeden z nich zahrnuje výbavu v hodnotě šedesát tisíc korun a zákazník za něj zaplatí jen 30. Jeho součástí jsou například litá kola, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, samočinný parkovací asistent, sklopná zrcátka, vyhřívané přední sedačky, elektricky ovládaná zadní okna a další drobnosti.     

 

Právě se děje

Další zprávy