Evropu přehlížejí, v Číně ale válí. VW i Mercedes ukazují v Pekingu zásadní novinky

Volkswagen představil nový designový jazyk konceptem ID.Code.
Německý koncern prostřednictvím dalších značek odhalil i jiné novinky. Třeba Audi Q6L e-tron, které je specifickou verzí nového elektromobilu čtyř kruhů na platformě PPE pro čínský trh. Hlavní novinkou je protažený rozvor náprav, ústící ve větší množství místa na zadních sedadlech. Podle čínského testovacího cyklu auto ujede přes 700 km na jedno nabití, na výběr pak budou verze s pohonem zadních nebo všech kol.
Lamborghini zase předvedlo SUV Urus ve verzi SE, která značí plug-in hybridní pohon. Benzinový osmiválec pod kapotou má 456 kW, elektromotor přidává dalších 141 kW a s 25,9kWh baterkou má Urus ujet až 60 kilometrů jen na elektřinu. Se zrychlením za 3,4 vteřiny je pak plug-in hybrid na stovce rychleji než klasický benzinový model.
BMW se blýsklo především novým Mini Aceman, které nepřímo nahrazuje kombi Clubman a stává se jakýmsi pojítkem mezi klasickým hatchbackem a SUV Countryman. Na délku má lehce přes čtyři metry, do kufru se vejde 300 litrů nákladu, nechybí ale pětice dveří nebo vyšší stavba karoserie ve stylu SUV. Aceman bude k dispozici jen jako elektromobil ve dvou verzích - jedna ujede 310 a druhá 406 kilometrů na jedno nabití. Ceny v Česku startují na 845 tisících korunách.
Další novinkou BMW je inovovaná řada 4 včetně elektrické varianty i4. Upravoval se vnější design nebo multimediální systém.
Foto: Volkswagen
Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 4. 2024 16:13
Jak bylo vidět v únoru v Ženevě, autosalony v Evropě dále upadají a zdá se, že dno ještě nenašly. V Asii je ale situace odlišná, především Čína si tradici velkých výstav drží i nadále a evropské automobilky tam ukazují stěžejní novinky nejen pro místní trh. Zatímco loni se oči automobilového světa upíraly do Šanghaje, letos se přesunuly do Pekingu. Na to nejzajímavější se podívejte do galerie.
 

Právě se děje

Další zprávy