Vloni Volkswagen představil sedmou generaci hatchbacku golf, letos zatím přišel na řadu kombík s označením Variant a také verze GTI, GTD a Golf TDI Blue Motion.
Novou vlajkovou lodí se ale právě nyní stává Golf R.
Toto auto nemá na karosérii žádné jiné označení než dvě písmena R. Jedno je na přídi a jedno na zádi. Přesto bude každému na první pohled jasné, s jakým autem má co do činění.
I nová generace Golfu R má pohon vech všech kol. Na zadní kola se točivý moment dostává pomocí nejnovější generace spojky Haldex.
Sportovní podvozek má světlou výšku sníženou o 20 milimetrů, řidiči pomáhá nové progresivní řízení a pro jízdu na závodním okruhu je poprvé k dispozici kompletně vypínatelný stabilizační systém „ESC Sport". Mezi nejdůležitější prvky výbavy na přání patří zdokonalená adaptivní regulace podvozku DCC včetně voliče jízdních režimů s novým módem Race.
S automatem zrychluje lépe
Zákazník si může zvolit manuální i automatickou převodovku. S automatickou je zrychlení na sto kilometrů pod pět sekund (přesně 4,9), řidič s manuální převodovkou dosáhne stokilometrové rychlosti za 5,1 sekundy.
Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Ve srovnání s minulou generací je výkon motoru 22 kW (30 k) vyšší, spotřeba ovšem klesla v porovnání s předchůdcem z 8,5 na 7,1 l/100 km. Hodnota emisí CO2 klesla odpovídajícím způsobem ze 199 na 165 g/km.
V sériové výbavě jsou bi-xenonové světlomety a výfuková soustava se dvěma větvemi zakončenými celkem čtyřmi chromovanými koncovkami.
V interiéru se vrcholný Golf jsou sportovní sedadla potažená kombinací tkaniny a Alcantary, kůží obšitý tříramenný sportovní volante, dekorační osvětlení, automatická klimatizace a rádio přehrávačem CD a dotykovým displejem.
Golf R všech dob přijde na trh ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Cena zatím stanovena nebyla.