Kombi Seat Leon ST se povedlo. Pomůže celé značce

Radek Pecák Radek Pecák
10. 12. 2013 6:35
Seat dokáže zabojovat jak designem, tak i cenou
Vůz jsme otestovali ve Španělsku, poblíž výrobního závodu Martorell
Vůz jsme otestovali ve Španělsku, poblíž výrobního závodu Martorell | Foto: Seat

Pokud se Seat jednou skutečně stane celosvětově významnou automobilkou, dost možná bude v odborném tisku popsán jako bod obratu k lepším zítřkům příchod třetí generace modelu Leon.

V Česku a Německu a dalších zemích, kde se těší velké oblibě kombi, se dají velké objemy prodejů očekávat právě  od této karosářské varianty.

Tento vůz v lednu přijde i na český trh. Ještě před ním si ho redaktor online deníku Aktuálně.cz mohl vyzkoušet za "jarních" teplot v okolí Barcelony, tedy v teritoriu, kde se vyrábí.

Objem kufru se blíží k hodnotě 600 litrů
Objem kufru se blíží k hodnotě 600 litrů | Foto: Seat

Volkswagen a Škoda jdou na přeměnu základních verzí svých modelů střední třídy na kombík jinak než Škoda. U ní mají octavia ve verzi lifback i kombi stejnou délku karosérie, u zbývajících dvou koncernových značek se zvětšení zavazadelníku dosáhne prodloužením auta. U seatu jde (oproti pětidveřové verzi hatchbacku) o zvětšení podélného rozměru o celých sedmadvacet centimetrů a od osy zadních kol dozadu je převis už celých sto pět centimetrů.

Designéři se s touto masou materiálu popasovali velice dobře, jak je ostatně u současných seatů běžné. Výsledkem je velice elegantní silueta karosérie s "přísným" sportovním výrazem.

Velký převis se na jízdních vlastnostech neprojevuje
Velký převis se na jízdních vlastnostech neprojevuje | Foto: Seat

Přitom praktičnost nijak neutrpěla. Do kufru se budou velmi dobře nakládat i širší předměty, neboť šířka otvoru je 107 centimetrů. Nakládací hrana je ve výšce 65 centimetrů. Celkový objem kufru je 587 litrů, což je jen o 23 méně než je hodnota u octavie.

"Hrací" stolky na přání

U seatu vymysleli nový "fígl" s polohou podlážky zavazadlového prostoru. Tu lze mít (obdobně jako v řadě dalších kombíků) buď zarovnanou s nakládací hranou nebo položenou na dně kufru. Novinkou je ale její uchycení v šikmé poloze (jeden konec je na dně u zadních opěradel a druhý je fixován ve vzduchu šikmo v úhlu zhruba 45 stupňů. Důvodem je umožnění přístupu k odkládacím prostorům pod podlážkou a samozřejmě také k rezervnímu kolu.

Interiér vpředu je pro současné seaty typický
Interiér vpředu je pro současné seaty typický | Foto: Seat

Interiér vpředu je samozřejmě shodný s hatchbackem. V běžných verzích působí možná poněkud stroze, je ale naprosto funkční. Všechny ovládací prvky jsou rozmístěny logicky, v kabině je i dostatek odkládacích prostor.

Na opěradlech předních sedaček mohou být za příplatek instalovány odkládací stolky, což je věc, kterou určitě devět z deseti tatínků doporučí.

Naopak chybí výškové nastavení bezpečnostních pásů pro přední cestující, což je podle našeho názoru šetření na nesprávném místě.

Všechny potřebné rozměry najdete zde
Všechny potřebné rozměry najdete zde | Foto: Seat

Ve Španělsku jsme zkoušeli kombi s benzinovým motorem 1,4 ve výkonové variantě 122 koňských sil. Podobně jako u Volkswagenu Golf Variant je tento motor dostatečný i pro sportovnější svezení. Auto na zatáčkovité silnici působí obratně a velice čitelně, poměrně dlouhý převis nezpůsobuje žádné problémy. Kromě dvoučlenné posádky jsme ovšem vozili pouze vzduch, bylo by zajímavé porovnat jízdní vlastnosti prázdného a plně naloženého vozu.

Tento motor bude ovšem v Česku k mání až se třetím nejvyšším stupněm výbavy. Zájemce by tedy zaplatil nejméně 444 900 Kč.

Zájemce o rodinné auto by přitom mohl ušetřit i více než 90 000 Kč, když by se spokojil s vozem s motorem 1,2 TSI (výkon 86 koní) a ve výbavě Reference. Ta kromě standardních bezpečnostních i komfortních prvků (7x Airbag, ESP, multikolizní brzda, světla pro denní svícení, dojezdové rezervní kolo, palubní počítač, elektricky ovládaná okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a podélnými střešními nosiči) obsahuje například i klimatizaci, rádio s ovládáním na volantu. Zaváděcí cena je přitom 353 900 Kč.

  

 

Právě se děje

Další zprávy