Dvanáctiválcové motory se zatím nevzdávají. V kolika autech je ještě najdete?

Dvanáctiválcové motory se zatím nevzdávají. V kolika autech je ještě najdete?
Lamborghini Revuelto je výkladní skříň moderní techniky. Karoserie včetně přední ochranné zóny je vyrobena z uhlíkových vláken. Právě hmotnostní náskok umožnil zabudování elektrifikovaného pohonu.
Za předními sedadly je uložený atmosférický motor 6,5 V12. Výkonu 607 kilowattů dosahuje při 9250 otáčkách, točivého momentu 725 Nm při 6750 otáčkách. Jeden elektromotor je v převodovce, další u každého předního kola. Celkový výkon přes tisíc koní umožní dosáhnout rychlost 350 km/h a zrychlit na stovku za 2,5 sekundy.
Dvanáctiválec pohání také loňskou novinku Ferrari, kupé SUV Purosangue. Zástupci značky otevřeně mluví o exkluzivitě, kterou získali tím, ža tak objemných motorů ubývá.
Atmosféricky plněný 6,5litrový motor (na snímku v kupé 812 Superfast) podává výkon 533 kilowattů a točivý moment 617 Newtonmetrů. Purosangue s ním dosáhne 312 km/h a na stovku zrychlí za 3,3 sekundy.
Foto: Lamborghini
Martin Frei Martin Frei
11. 4. 2023 12:20
Luxusní automobilové značky elektrifikují svou nabídku. Jejich klientela nehledí na cenu, což napomáhá snadnému přijetí bateriového pohonu. První elektromobil na letošek chystá Rolls-Royce. U Lamborghini a Ferrari naopak vycítili šanci zachovat odlišnost a dva nejnovější modely přijíždějí s dvanáctiválcovými motory. Z čeho dalšího lze v této společnosti vybírat?

Nové Lamborghini Revuelto má zvláštní prvenství, jde o první dvanáctiválcový plug-in hybrid. Jak je v supersportovní kategorii zvykem, dynamika má výrazně přednost před účinností. Baterie má vysoký výkon, pomáhá při zrychlení a snese intenzivní rekuperaci, ale skromná kapacita 3,8 kWh stačí k dojezdu necelých deseti kilometrů. Srdcem vozu je nadále dvanáctiválcový motor, jehož exkluzivita patří k prodejním argumentům.

 

Právě se děje

Další zprávy