Škoda Auto chce být uhlíkově neutrální společností. Přehled kroků, které k tomu spějí

Za podpory: Logo Škoda
21. 12. 2020 13:08
Automobilky procházejí transformací, která má zajistit, aby se nejpozději v roce 2050 staly "klimaticky neutrálními" v souladu s Pařížskou dohodou. I to je příčinou, proč výrobci představují nové koncepty mobility a hloubkově se zabývají cirkulární ekonomikou a ekologičností výrobních procesů. Co to ale vlastně ta "klimatická neutralita" v praxi znamená?
Foto: Škoda Auto

Ekologicky šetrný způsob prodeje a provoz servisu (green retail)

I oblast prodeje může být daleko ekologičtější než dnes. Hospodaření s energií v dealerské síti může značně napomoci dekarbonizaci, stejně jako nakládání s odpady v servisním procesu. Platí zlaté pravidlo v průmyslové výrobě stejně jako v domácnostech - pro recyklaci je nejlepší, když žádné odpady nevznikají.

Bez povšimnutí se nepřechází ani servisní síť a její ekologičtější provoz. Firma chce ještě efektivněji recyklovat autoskla, plastové díly (nárazníky, podběhy atd.) a obalové materiály. Ty se následně mohou použít  k výrobě nových dílů. V servisech lze také odevzdat opotřebované pneumatiky a z drtivé většiny se pak následně využijí. Granulát z použitých pneumatik se používá v obalovém průmyslu nebo při výrobě tlumicích prvků.

 

Právě se děje

Další zprávy