Martin Přibyl
Aktualizováno 15. 12. 2018 21:09
Švédský odborný časopis Vi Bilägere od roku 1989 prověřuje odolnost moderních aut proti korozi. Severské zimy totiž znamenají i časté použití posypové soli, která je, jak se ukazuje, problémem i pro karoserie moderních aut. Tradičně s ní mají problémy zejména japonské značky. Podle odborníků z Vi Bilägere je to tím, že spoléhají na to, že odolnost proti korozi zajistí kvalitní lak, evropské automobilky používají v dutinách vosk. Zatímco lak nefunguje, vosk je na švédských prosolených silnicích účinnou ochranou. Pochopila to prý například Mazda, která své vozy určené do Švédska v Evropě dodatečně upravuje. Stejně jako Japoncům se pak nedaří Fordu.
Subaru XV
Další japonské auto v přehledu boduje u odborníků alespoň hliníkovou kapotou a také dobrým utěsněním škvír mezi díly karoserie, které ale nejsou uvnitř chráněny proti korozi. Plastové lišty na blatnících a prazích na sebe pak snadno zachytávají vlhkost a špínu, což může vést ke korozi. Dobře utěsněné jsou i přechody mezi díly na podvozku, horší je ale jeho ochrana proti odření. Nosníky nejsou proti rzi ošetřeny zevnitř.