Deset let úspěchu. Mazda3 slaví narozeniny

Tomáš Rybecký
25. 6. 2013 14:30
Nejúspěšnější model automobilky Mazda vstupuje do druhé dekády
Foto: Mazda

V úterý Mazda slaví desáté narozeniny modelu Mazda3, který je nejprodávanějším vozem značky, ověšeným celkem 136 různými oceněními. Přesně před deseti lety sjel první vůz Mazda3 z výrobní linky v závodě Hofu, v Japonsku.

Díky novému designu Zoom-Zoom první Mazda3 z roku 2003 změnila styl kompaktních vozů. Od té doby oslovila přes 2,2 milionu zákazníků. Druhá generace následovala až v roce 2009. Stále ve filosofii Zoom-Zoom navázala tam, kde první generace skončila. Filosofie Zoom-Zoom kromě kvalitních jízdních zážitků zahrnovala i strategii Mazdy spočívající v produkci lehčích, úspornějších a šetrnějších vozů.

O úspornost se u Mazdy3 starají systémy jako je i-stop, tedy systém stop-start s nejrychlejším restartováním motoru vůbec. Zároveň však druhá generace vozu  Mazda3 přišla s výrazně sportovnějším vzhledem i pohonnými jednotkami. Nové hranice stanovila i v oblasti bezpečnosti. Jako první v tomto segmentu přišla Mazda se systémem kontroly mrtvého úhlu a vozidel vzadu RVM (Rear Vehicle Monitoring), který získal ocenění Euro NCAP Advanced Award. Významný je také systém natáčení předních světlometů do zatáčky. Mazda3 získala po celém světě mnoho ocenění pro svou bezpečnost včetně maximálního počtu pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.

V současné době má Mazda3 druhé generace na svém kontě přes 1,4 milionu prodaných vozů. V Austrálii byla za poslední dva roky dokonce nejprodávanějším vozem vůbec.

 

Právě se děje

Další zprávy