Billboardový souboj Škoda versus Hyundai již končí

Radek Pecák Radek Pecák
25. 12. 2013 12:35
Zářijové vystavení Škodovek vedle vozů Hyundai se už nejspíše opakovat nebude.
Podle tohoto billboardu je Česko zemí Hyundai.
Podle tohoto billboardu je Česko zemí Hyundai. | Foto: Radek Pecák

Ještě do konce prosince budou cestující směřující na letiště Václava Havla v pražské Ruzyni vídat podél jediné zdejší příjezdové komunikace obří billboardy, z nichž je patrné, že automobilovým značkám Hyundai a Škoda velmi jde o to, jak je široká veřejnost vnímá.

Tyto kampaně by ale měly s posledním dnem letošního roku skončit. Online deníku Aktuálně.cz to potvrdil mluvčí tuzemského zastoupení značky Hyundai Miloš Adámek.

Hyundai na jedné straně obřího billboardu poblíž čerpací stanice přeje cestujícím směřujícím na letiště šťastnou cestu a z druhé strany cizincům odjíždějícím z terminálu v angličtině sděluje, že je vítá v zemi Hyundai.

Škoda na několika místech ruzyňského letiště, například na obrovské stěně parkovacího domu upozorňuje na své současné produkty a také má pronajatý jeden billboard. Text je jednoduchý: "Nenechte si nic nakukat". Jen málokomu nedojde, že tak Škoda reaguje právě na nedaleko umístěné billboardy značky, která má rovněž v Česku továrnu a v ní vyrábí tři ze svých aktuálně nabízených automobilů.

Reakce Škody.
Reakce Škody. | Foto: Radek Pecák

Pod ní je pak odkaz na internetové stránky provozované automobilkou s okřídleným šípem ve znaku. Na ní pak jsou přetištěné recenze od motoristických novinářů a také výsledky ze spotřebitelských hodnocení.

Škodovka k této kampani oficiálně nic neříká. Neoficiálně však její představitelé připouštějí, že jde o odvetnou akci vůči Hyundai, protože: "Nemůžeme si nechat všechno líbit...", sdělil jeden z manažerů Škody redaktorovi Aktuálně.cz.

Prý se nemáte nechat oklamat..

"Kukačky nejenže kladou vejce do cizích hnízd, ale také toho mnoho nakukají. Abyste takové kukačce nenaletěli, připravili jsme pro vás přehled nezávislých testů a recenzí," dočtou se návštěvníci této stránky. Škoda pak nabízí i porovnání servisních nákladů pro různé v Česku prodávané modely, což je dílo poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers Česká republika. Z něj vyplývá, že delší záruka Hyundai není ve skutečnosti pro zákazníky Hyundai takové terno.

Hyundai se naposledy rozloučí na konci roku.
Hyundai se naposledy rozloučí na konci roku. | Foto: Radek Pecák

Hyundai, které letos v září upoutalo dříve nevídaným krokem, když v areálech dealerů v sousedství svých vozů vystavilo i konkurenční modely Škodovky, už podle mluvčího Adámka v nejbližší době podobné akce nepřipravuje. Tehdy se do médií dostal i dopis generálního ředitele Hyundai ČR Vladimíra Vošického dealerům, v němž mimo jiné psal:

"Hyundai vyrábí všestranně lepší vozy, a je proto, na rozdíl od domácí značky, schopen oslovit zákazníky z vyšších příjmových skupin," píše například Vošický a až do závěrečného odstavce nikde výslovně nejmenuje Škodovku. O své konkurenci se zmiňuje jako o „domácím miláčkovi 90. let", „vyděšené domácí konkurenci" a v jedné z pasáží používá výraz „ochotnický spolek Boleslav".

Jak Hyundai zářijovou akci vyhodnotilo, mluvčí Adámek nechtěl komentovat. "Nebudeme se k tomu vyjadřovat," sdělil pouze pro Aktuálně.cz

Podle statistiky poprvé registrovaných nových vozů, kterou vede Svaz dovozců automobilů, je Škoda v ČR stále nejúspěšnější automobilovou značkou s tržním podílem přes třicet procent, Hyundai je druhý a jeho tržní podíl se blíží deseti procentům.

Škodě však letos prodeje oproti loňskému roku (za prvních jedenáct měsíců) zhruba o osm procent klesly, zatímco korejské značce stouply o více než tři procenta.

 

Právě se děje

Další zprávy