Škodateam je parta nadšenců, kteří fungují už od roku 1999 a pořádají srazy historických aut, různé soutěže, ples, spravují web s informacemi o modelech a diskusním forem. Během covidu také provozovali úspěšné autokino u Klatov. Před 17 lety přišli s prvním nástěnným kalendářem, ve kterém zvěčnili své vozy.
Je už tradicí, že u aut pózují také krásné ženy. "Když jsme s kalendáři začínali, spolupracovali jsme s projektem Dívka Šumavy, vybrali svoji 'dívku Škodateamu', s níž se kalendář na fotil. Takhle to vlastně všechno začalo," popisuje Roman Schavel, prezident klubu Škodateam.
"Po nějakých pěti letech ale soutěž skončila, tak jsme si ještě nějaké dva roky dělali soutěž sami. Sháněli dívky, vybírali finalistky a z nich pak vzešla vítězka. Bohužel ale dívky byly hodně nespolehlivé, a tak posledních asi deset let spolupracujeme s dívkami, které se fotomodelingu více či méně věnují," dodává.
Spoléhají tak především na kontakty hlavního fotografa kalendáře Radima Kořínka, který fotí modelky a celebrity. Na kalendáři se tak díky jeho přičinění v minulosti objevila například i Eva Decastelo nebo Olga Lounová.
Letos vůbec poprvé ale vznikly kalendáře dva, vedle tradičního škodováckého také kalendář i s jinými dobře známými automobilovými veterány, například Fiatem 500, žigulíkem, Velorexem, Pragou V3S, Tatrou 603 a dalšími.
"Proč jsme poprvé fotili neškodovky? I jiná auta jsou hezká, veterány se mi líbí, tak mi přišlo škoda, že se omezujeme jen na značku. Měl jsem v hlavě plán už pár let, letos se nám to prvně povedlo," popisuje Schavel.
Auta mu prý šlo shánět velmi lehce, a to i díky tomu, že srazy škodovek pořádají od roku 2002, a tak mají spoustu kontaktů na veteránisty. Lokace hledají společně s fotografem Kořínkem tak, aby byly nápadité a aby to majitelé starých aut neměli daleko.
A tak vznikly opravdu vtipné snímky, například kempování s Trabantem. Celkem tedy vzniklo 13 fotek dívek s vozy Škoda a 13 fotek dam s veterány různých značek.
O kalendář s neškodováckými veterány je prý ohromný zájem. "Vytiskli jsme 1500 kusů a máme posledních asi 190. Vedle toho jsme vyrobili i klasický stolní kalendář, kde jsou vedle fotek s dívkami i fotky samotných aut," popisuje Schavel.
Prodejně se daří i kalendáři Škoda, kterých Škodateam tiskne ročně asi 10 tisíc i pro různé firmy a autosalony. Roman Schavel je ale dle svých slov hlavně rád, že i díky kalendáři jiných značek se dostal do povědomí mimo škodováckou bublinu, a o to jim prý šlo.
Na fotky dívek a aut se podívejte do galerie.