Audi staví nové auto pro závod v Le Mans.Má jméno R18

Radek Pecák Radek Pecák
29. 12. 2010 0:31
auto

S uzavřeným kupé se představí Audi na letošním ročníku závodu 24 hodin v Le Mans v kategorii LMP1. Nese označení R 18. Naposledy Audi přivezlo do Le Mans uzavřené auto v roce 1999. Důvodem k návratu k této koncepci je především aerodynamika.

„Účinná aerodynamika bude v Le Mans ještě důležitější než v minulosti," říká šéf motorsportu Audi Dr. Wolfgang Ullrich. „V tomto ohledu má uzavřený vůz jasné přednosti. Naše počítačové simulace byly potvrzeny v aerodynamickém tunelu i během prvních testovacích jízd na závodní trati."

Foto: Audi

Pro letošní závod v Le Mans jsou předepsány výrazně menší motory než dosud. Audi ale zůstává u vznětových motorů z důvodu jejich bezkonkurenční účinnosti. Konkrétně se bude jednat o jednotku V6 TDI se zdvihovým objemem 3,7 litru v kombinaci s nově vyvinutou šestistupňovou převodovkou.

Podvozek také dostal řadu úprav. Monocoque vyrobený z uhlíkových kompozitů není jako u ostatních uzavřených prototypů pro Le Mans ze dvou kusů, ale z jednoho. Tím se snížila hmotnost a zvýšila pevnost. Další novinkou u sportovních vozů Audi pro Le Mans jsou stejně velká přední a zadní kola, která přispěla k vyváženějšímu rozdělení hmotnosti.

Další novinkou jsou světlomety vozu R18, které jsou poprvé sestaveny kompletně z elektroluminiscenčních diod LED. Závod v Le Mans bude pro novou generaci světlometů důležitou zkouškou před uvedením do sériové výroby. Uplatnění v Audi R18 nalezne také rekuperace kinetické energie.

Závodní debut čeká na Audi R18 osmého května v šestihodinovém závodě v belgickém Spa-Francorchamps. V Le Mans by Audi měly startovat tři vozy Audi R18 pod taktovkou týmu Audi Sport Team Joest.

Od svého debutu v roce 1999 vyhrála značka se čtyřmi kruhy nejvýznamnější vytrvalostní závod na světě již devětkrát, což je stejný počet prvenství, jaký má v historických tabulkách Ferrari.

 

Právě se děje

Další zprávy