ČTK
Aktualizováno 23. 1. 2015 19:00
Podnikatelský duch Spojených států amerických dal světu telefon, žárovku, letadlo i osobní počítač. Přispěl ale také ke vzniku jedněch z nejkurióznějších firem na světě.
I Do Now I Don´t (ano, nebo radši ne), New York
Firmu I Do Now I Don’t založil Josh Opperman poté, co se jednoho dne vrátil domů a zjistil, že zmizela jeho snoubenka i všechny její věci - a na konferenčním stolku zůstal jen diamantový zásnubní prsten, který jí dal. Opperman se prsten v hodnotě 10 tisíc dolarů pokusil vrátit, ale zjistil, že by za něj dostal jen 3500 dolarů. A v tu chvíli ho napadlo založit internetovou stránku, která prodává použité zásnubní prsteny.
Prodejce na server umístí fotografii prstenu a jeho cenu; jakmile se najde kupec, podrží Opperman jeho peníze, dokud prsten neprověří akreditovaný gemologický ústav. Z každé transakce si ponechává 15 procent prodejní ceny. A devět let poté, co mu snoubenka práskla do bot, je on tím, kdo se směje naposled - jeho server prý ročně generuje zisk tři miliony dolarů.