Zredukujte učivo, méně známkujte, rozvíjejte dovednosti, radí školám inspekce

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
2. 9. 2020 18:55
Školy by měly nejen dohnat výpadek z minulého pololetí, ale také změnit svůj přístup k výuce. Česká školní inspekce sepsala dokument, v němž radí zkušenosti z učení na dálku využít k zlepšení vzdělávání. Pakliže se jím budou pedagogové řídit, výrazně by to přispělo k reformě českého školství. Projděte si ta nejzásadnější doporučení.
Žáci první třídy si prohlížejí vysvědčení, které jim předal 28. června 2019 na základní škole v Brně-Jundrově ministr školství Robert Plaga
Žáci první třídy si prohlížejí vysvědčení, které jim předal 28. června 2019 na základní škole v Brně-Jundrově ministr školství Robert Plaga | Foto: ČTK

Místo známek slovní hodnocení

"Obdobně se mnoha školám osvědčilo závěrečné hodnocení ve slovní podobě více než pouhá závěrečná klasifikace v podobě známky, neboť slovní forma hodnocení umožnila lépe popsat dosažené výsledky žáka, reflektující složité období vzdělávání," píše se také v dokumentu ČŠI.

Inspekce proto doporučuje, aby školy v kontextu svých zkušeností ze vzdělávání na dálku diskutovaly v pedagogickém sboru možné proměny forem hodnocení.

 

Právě se děje

Další zprávy