Zuzana Hronová
2. 9. 2020 18:55
Školy by měly nejen dohnat výpadek z minulého pololetí, ale také změnit svůj přístup k výuce. Česká školní inspekce sepsala dokument, v němž radí zkušenosti z učení na dálku využít k zlepšení vzdělávání. Pakliže se jím budou pedagogové řídit, výrazně by to přispělo k reformě českého školství. Projděte si ta nejzásadnější doporučení.
Propojovat předměty
Školy by podle České školní inspekce měly využít svých zkušeností z koronavirové pauzy i k tomu, aby popřemýšlely o integraci obsahu v rámci vybraných vyučovacích předmětů, což platné rámcové vzdělávací programy (RVP) umožňují.
"Integrovaný vyučovací předmět záměrně propojuje vzdělávací obsah několika oborů na základě tematické blízkosti. Integrovaná výuka výrazně uplatňuje mezipředmětové vztahy a klade důraz na propojení teorie s praktickým životem. Integrace překonává roztříštěnost poznatků v jednotlivých předmětech," píše se na metodickém portálu RVP s tím, že komplexní přístup k učivu a jeho propojování patří mezi principy rámcových vzdělávacích programů.
Pedagogové by tak vzájemnou spoluprací propojovali vzdělávací obsah několika oborů na základě tematické blízkosti. "Integrovaná výuka výrazně uplatňuje mezipředmětové vztahy a klade důraz na propojení teorie s praktickým životem. Integrace překonává roztříštěnost poznatků v jednotlivých předmětech," pokračuje metodický portál RVP.