Praha - Stovky lidí změnily zdravotní pojišťovnu, aniž by o tom věděly. Na řadu takových případů narazila Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP). Zjistila to poté, co se na ni obrátili její bývalí klienti s tím, že byli přeregistrováni k Oborové zdravotní pojišťovně (OZP).
"Zaskočení lidé se o tom, že už nejsou klienty VZP, dozvídají často teprve poté, co jim do schránky přijde od OZP nový průkaz pojištěnce," uvedl mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny Oldřich Tichý. Pojišťovna tvrdí, že na stovky případů narazila v Ústeckém a Libereckém kraji, další se objevily i na Moravě.
Pojišťovna se obrátila na policii
OZP je čtvrtou největší pojišťovnou v Česku a podle aktuálních údajů získala v posledním přestupním období nejvíce klientů právě od VZP, největší tuzemské pojišťovny. Celkově se jednalo o 5600 lidí.
Mluvčí OZP Mario Böhme přiznal, že v některých případech náboráři nových klientů chybovali.
"Takových případů řešíme několik desítek. S pracovníky, kteří se na nich negativně podíleli, jsme už ukončili spolupráci a v těch nejzávažnějších případech spolupracujeme s policií," uvedl Böhme.
U ostatních klientů ale mohlo jít podle něj o technické důvody. "Není neobvyklé, že si klient svou přihlášku rozmyslí, protože mu pojišťovna, od které odchází, odmítne proplatit bonus, na který byl do té doby zvyklý," podotkl Böhme.
Pokud bude chtít nyní kdokoliv zdravotní pojišťovnu změnit, má čas do 31. března. Klientem nové pojišťovny se poté stane od 1. července. Ke změně stačí vyplnit a podepsat přeregistrační formulář. Ten pak pojištěnec odnese nebo poštou zašle na kteroukoliv pobočku nově zvolené pojišťovny.
Ostrý boj o klienty mezi jednotlivými pojišťovnami není ničím novým. Není divu. Třeba pro VZP znamená odchod jednoho pojištěnce roční ztrátu ve výši 25 tisíc korun. Před třemi roky se objevily i případy, kdy byl podpis lidí falšován. Ti se pak až dodatečně dozvěděli, že mají jinou zdravotní pojišťovnu. Také tyto případy řešila policie.