Podle dřívější zprávy francouzského deníku Le Monde pátrací týmy zachytily v moři slabý signál bzučáku zapisovacího zařízení a vyslaly do těchto míst miniponorku, která má skříňky vyzvednout.
Právě zařízení zaznamenávající letová data a rozhovory v kokpitu mohou vyšetřovatelům poskytnout klíče k rozluštění záhadné nehody.
Při neštěstí zahynulo 228 lidí z 32 zemí.
Společnost Air France zprávu nekomentovala a vyšetřovatelé jsou rezervovaní.
Mluvčí francouzského Úřadu vyšetřování analýz a bezpečnosti civilního letectví (BEA) poznamenala, že na dně moře už bylo zachyceno mnoho signálů a že ani teď není jisté, že jde o zvuk přicházející ze skříněk.
„Není to poprvé, co slyšíme zvuky. Budeme se to snažit ověřit s veškerým vybavením, které máme k dispozici... hledání pokračuje a zapisovací zařízení jsme nenašli," řekla agentuře Reuters.
Podle nejmenované francouzské činitelky citované později agenturou AP „nebyly skříňky objeveny." Podle ní sice pátrací týmy „slyšely zvuky", ale nešlo o signály bzučáků.
Le Monde následně na své internetové stránce uvedl, že „se předpokládalo, že tento signál mohl pocházet z černých skříněk letadla" a že BEA v průběhu dne vystoupí s prohlášením, které by mělo záležitost osvětlit.
Zbývá už jen týden
V oblasti se nachází francouzská jaderná ponorka Emeraude a po skříňkách pátrají i oceánografové z lodi Pourquoi Pas?, na jejíž palubě se nacházejí dvě miniponorky, které se mohou potopit až do hloubky šesti tisíc metrů.
K lokalizování bzučáku používají pátrací týmy ultracitlivé podvodní mikrofony.
Dno je v místě nehody zvrásněné a skříňky se zřejmě nacházejí v hloubce jednoho až čtyř kilometrů. Signály bzučáků je však možné zachytit pouze do vzdálenosti dvou kilometrů.
Francouzské námořnictvo navíc musí spěchat, protože po třiceti dnech od nehody přestanou fungovat. To bude už za týden.