Bez dat řídíme školství naslepo
"Bez dat řídíme naslepo. Chceme-li zlepšovat české vzdělávání, musíme se opírat o data, ne o osobní zkušenosti. Mnoho dat nám chybí, ale jde to změnit. Víme jak, chce to jen společnou vůli všech stran," říká David Greger z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
Michaela Kudrnáčová z Národního pedagogického institutu, která se zabývá dovednostmi a vzděláváním dospělých, postrádá data o tom, jaké školy pomohly lidem k jaké práci a zda vedly k jeho spokojenosti v životě.
"Data tu nejsou proto, abychom si s nimi my analytici hráli, ale aby nám odpověděla na to, jakým způsobem bychom mohli zlepšit život našich dětí ve vzdělávání," upozorňuje Václav Korbel z IDEA při CERGE-EI a PAQ Research.
Více v panelu Jaká data o vzdělávání nám chybí, a proč