Michal Vojtíšek, Centrum vozidel udržitelné mobility Fakulty strojní ČVUT
"Dle mého názoru je toto rozhodnutí dobré pro rezidenty, kteří chtějí mít v noci klid, i když nemusí být vnímáno jako dobré například těmi, kdo mají zálusk na nějakou noční neplechu a zrovna si k tomu musí vybrat historický střed města. To, že omezení vjezdu povede ke zklidnění dopravy, je logické.
Negativní dopady samozřejmě mohou být, někdo přijde o radost ze zbůhdarmé noční jízdy ulicemi, jiný o kšeft, stejně tak jako když zakážete prodej drog nebo jinou neřest. Převážně ale lze očekávat dopady pozitivní, směřující k důstojné, kulturní atmosféře historického centra Prahy a ochraně místních občanů, které lze považovat za ohrožený druh hodný zvláštní ochrany, protože jich na Praze 1 ubývá.
Je možné, že někteří motoristé, nemohouce se prohánět na plný plyn po Dvořákově nábřeží, se pojedou projet jinam. Ale v případě vzniku negativních dopadů na jiných místech nikomu nic nebrání zákaz rozšířit i na další části města.
Jako občan Prahy 1 a zároveň jako motorista rozhodnutí městské části vnímám velmi pozitivně. Rezidenti mají právo v noci klidně spát, protože ve spořádaných rodinách většinou jdou děti ráno do školy a dospělí do práce. Veřejná debata by v tomto případě byla vesměs neúčelná.
Další opatření pro snížení hluku, například postihování neartikulovaných křiků, zpěvů a halasení návštěvníků zjevně nezvládajících konzumaci alkoholu (a často v této souvislosti močících na ulici nebo na fasády domů), se nevylučují se zákazem vjezdu, všechna tato opatření mohou být podniknuta současně."