reklama
 
 

Práce pro ODS se vyplatila. I když skončila před soudem

7. 5. 2010 18:05
Angažmá v kampani ODS otevřelo firmě, která míří do konkurzu, dveře k penězům státních společností

Praha - Pomáhat s kampaní poslednímu vítězi voleb se může bohatě vyplatit, i když se kvůli tomu dostane firma na pokraj bankrotu.

Společnosti Media Flow zůstaly poté, co připravovala část loňské kampaně ODS, statisícové dluhy a míří do konkursu. Její majitelé Jiří Frkal a Radka Jírková však také získali na své další projekty miliony korun a podporu od státních firem a úřadů, na jejichž chod mají zástupci ODS vliv.

Deník Aktuálně.cz v úterý informoval, že kvůli agentuře Media Flow bude mít loňská kampaň středočeské ODS pro zrušené volby dohru u soudu. Tam se obrátila jedna z firem, která se na kampani podílela a společnost Media Flow ji nezaplatila. Věřitelů Media Flow je ale víc, dluhy jdou do milionů a firmy proto připravují návrh na konkurs.

Frkal i Jírková se před novináři i věřiteli skrývají, k zastižení nejsou ani v kancelářích ani na mobilních telefonech, které nezvedají.

Půl milionu od Čepra

Ve stejné době, kdy Media Flow loni připravovala kampaň pro ODS, získala firma půl milionu korun od státní společnosti Čepro. Jejího nynějšího šéfa dosadila ještě Topolánkova vláda a dozorčí rada společnosti prakticky kopíruje seznam členů ODS.

Šéf dozorčí rady a někdejší místopředseda ODS Miroslav Beneš v první reakci uvedl, že půl milionu na reklamu je pro Čepro hodně peněz. Kategoricky ale odmítá, že by poskytnutí peněz jakkoli souviselo s ODS.

"To s tím ale nemá vůbec žádnou souvislost. Ani s ODS ani s politikou. Tu firmu přivedl do Čepra někdo mimo politiku, ze státní správy, ale jmenovat ho nebudu. Byla s nimi uzavřena řádná smlouva a ta byla ve všech bodech dodržena," říká šéf dozorčí rady.

A co přesně Čepro za svůj půl milion obdrželo? Na oficiálních plakátech a pozvánkách ho Media Flow uváděla jako partnera při oslavách loňského výročí 17. listopadu.

A další z CzechInvestu

Stejnou akci svým jménem zaštítila další státem ovládaná organizace CzechInvest, kterou z pověření exministra ODS Martina Římana řídí Alexandra Rudyšarová. I z CzechInvestu plynula Frkalovi a Jírkové statisícová finanční injekce.

CzechInvest stejně jako Čepro striktně odmítá jakoukoli vazbu mezi penězi pro Frkala a Jírkovou a jejich spoluprací s občanskými demokraty.

"Čas od času pro nás historicky něco dělali, v tomto případě nás oslovili oni sami. Vzhledem k tomu, že to bylo k dvacetiletému výročí revoluce, chápali jsme to jako možnost spojit to s propagací aktivit Czechinvestu v uplynulých letech. Plnění proběhlo k naší spokojenosti," prohlásila mluvčí agentury Lucie Kocourková.

Bendl: Nikdy jsme jim nepomáhali

Lídr středočeských občanských demokratů Petr Bendl, který s Media Flow podepisoval smlouvu o propagaci na loňské volby a jeho žena se zúčastnila dýchánků dámského VIP klubu organizovaného Frkalem a Jírkovou, dnes kategoricky odmítá, že by firmu toto spojenectví jakkoli zvýhodňovalo. Naopak mluví o tom, že politici byli touto firmou zneužiti.

"Nikdy jsme jim žádné sponzory shánět nepomáhali," prohlásil Bendl.

Media Flow nicméně loni získala 240 tisíc korun i od města Ústí nad Labem, a to na pořádání dětského dne a charitativního golfového turnaje, kterého se účastnila řada čelných politiků ODS. Včetně ústeckého primátora Jana Kubaty.

Nevýznamná společnost Media Flow zjevně disponovala vlivnými kontakty nejen do politiky, ale i do stavebních firem z takzvané velké čtyřky, které si mezi sebou dělí státní zakázky na stavbu silnic. V minulých dvou letech její aktivity finančně podpořily například společnosti Eurovia či Metrostav.

Nový štít a jedeme dál

Poté, co věřitelé začali klepat v Media Flow na dveře, firma prakticky ukončila svoji činnost. Nikoli však Frkal a Jírková. Pod novým jménem Viacommunication a s novou adresou začali obesílat firmy s žádostmi o sponzoring na své další akce.

Tak například na letošní podzim chystají do Karlových Varů mezinárodní setkání VIP dam. V oficiální nabídce na partnerství je uvedeno logo centrály cestovního ruchu CzechTourism spadající pod ministerstvo pro místní rozvoj. Agentura je podle nabídky partnerem celé akce.

Zástupci CzechTourismu ale tvrdí, že o ničem takovém nemají nejmenší tušení. "Se společností Viacommunication žádnou takovou akci nechystáme. Na tom dokumentu je jméno agentury uvedeno bez jejího vědomí. Předáme to právníkům," uvedl mluvčí centrály cestovního ruchu Filip Remenec.

autor: Sabina Slonková | 7. 5. 2010 18:05

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama