Poprvé po roce 1989 také klesl počet obětí dopravních nehod v Česku pod číslo tisíc - letos jich bylo 956.
Proti roku 2005 celkově ubylo nehod, méně bylo zraněných. Zahynulo i méně dětí.
Podle policistů k lepším výsledkům mimo jiné přispěl bodový systém, celoroční svícení nebo používání dětských sedaček na všech typech silnic.
Počet mrtvých byl loni o 171 osob nižší než v roce 2005. Policie se zabývala celkem 187 965 nehodami. To znamená o 11 297 případů méně než v předchozím roce.
Tragické nehody
MRTVÍ O VÁNOCÍCH
22. prosince: 6
23. prosince: 6
24. prosince: 0
25. prosince: 1
25. prosince: 0
České silnice bezpečnější než před "revolucí"
Podle ředitele dopravní policie Zdeňka Bambase jsou české silnice nyní nejbezpečnější od roku 1989. Bambas se domnívá, že zavedení bodového systému mělo zásadní psychologický efekt. Často podle něj nezáleží na tom, kolik bodů řidiči za konkrétní přestupek na silnici obdrží.
"Smyslem zákona je přesvědčit řidiče, aby dodržoval dopravní předpisy, " řekl novinářům Bambas.
Už v roce 2005 zemřelo při dopravních nehodách nejméně lidí za 15 let. Policisté tehdy zaznamenali 1127 usmrcených, což bylo o 88 méně než předchozí rok. Zatím nejvíce osob zahynulo v posledních 15 letech v roce 1994, kdy policie evidovala 1473 mrtvých. V roce 2004 se jejich počet zastavil na 1214 a v roce 2003 přišlo o život 1319 lidí.
Expert: Začínáme dohánět Evropu
Při snižování nejtěžších následků dopravních nehod se přitom Česko řadí mezi evropské premianty. Podle odborníků za tím stojí i razantní nasazení bodového systému.
I tak ale stále české silnice patří k místům, kde v porovnání s vyspělejšími zeměmi umírá příliš mnoho lidí. Riziko, že bude při nehodě někdo usmrcen, je podle mezinárodních statistik v Česku stále přibližně 2,5krát vyšší než ve vyspělých evropských státech.
Podle ředitele dopravní policie Zdeňka Bambase už tato statistika není zcela pravdivá. "Začínáme se přibližovat k průměru Evropy, když zatím jsme patřili k těm nejhorším," řekl před časem Bambas deníku Aktuálně.cz.