Vybírali jste premiéra on-line:Topolánek

Pavel Baroch
25. 4. 2006 12:13
Praha - Mirek Topolánek byl čtrnáctým z 16 zástupců politických stran, kteří se v březnu a dubnu účastní on-line rozhovorů se čtenáři deníku Aktuálně.cz.

Mirka Topolánka možná dělí už jen několik týdnů od toho, aby se stal novým českým premiérem. Ovšem zatím je "pouze" předsedou nejsilnější opoziční strany ODS. Strany, které předvolební preference dávají největší šance na to, aby zvítězila v červnových volbách.

ODPOVĚDI lídra ODS na otázky čtenářů Aktuálně.cz naleznete níže.

Topolánkova cesta do předsednického křesla strany vedla přes Senát. Původním povoláním strojař vstoupil do ODS v roce 1994, senátorem za volební obvod Ostrava-Město se stal o dva roky později.

V roce 1998 obhájil svůj mandát a zároveň se stal předsedou senátorského klubu ODS. V roce 2002 ohlásil, že bude kandidovat na předsedu strany.

Mirek Topolánek již studio Aktuálně.cz zná - z politických on-line duelů.
Mirek Topolánek již studio Aktuálně.cz zná - z politických on-line duelů. | Foto: Ludvík Hradilek

Ačkoli na kongresu strany v Mariánských Lázních byl za horkého favorita na nástupce Václava Klause (který kandidoval na prezidenta) v čele ODS považován místopředseda Petr Nečas, Topolánkovi se podařilo zvítězit.

Nejspíš mu k tomu pomohlo i velmi sugestivní vystoupení manželky Pavly před delegáty kongresu. Ve druhém kole voleb nakonec Topolánek získal 179 hlasů, o devět více než Nečas.

Čestný předseda ODS Klaus, který podporoval právě Nečase, komentoval Topolánkovu výhru pověstnou textovou zprávou, kterou na displeji jeho mobilního telefonu zachytil fotoreportér Blesku: "Falešný a prázdný Topol," napsal Klaus.

Pod Topolánkovým vedením ovšem ODS posílila své postavení v zemi, což dokazuje především drtivé vítězství strany v krajských volbách před dvěma lety. S výjimkou jižní Moravy obsadila ODS všechny hejtmanské posty.

Infobox

MIREK TOPOLÁNEK (49)

  • Narodil se 15. května 1956 ve Vsetíně. Vystudoval Strojní fakultu Vysokého učení technického v Brně. Před listopadem 1989 pracoval například v ostravském závodu Energoprojektu Praha.
  • Členem Občanské demokratické strany se stal v roce 1994, předsedou ODS je šestým rokem.
  • Ve vysoké politice se pohybuje od roku 1996, kdy byl zvolen senátorem. Byl například garantem volební kampaně ODS před komunálnímu volbami a volbami do třetiny senátu v roce 2002.
  • Od roku 2003 je předsedou stínové vlády ODS.
  • Vloni se stal místopředsedou Mezinárodní demokratické unie (IDU).
  • Je ženatý, má dvě dcery a syna.

Také proto Topolánek v prosinci 2004 bez potíží obhájil předsednické křeslo. Byl jediným kandidátem a hlas mu dalo 354 z 391 delegátů kongresu.

Nervozita v ODS ovšem nastala poté, co se do čela největšího politického rivala - ČSSD - vyhoupl razantní Jiří Paroubek, pod jehož vedením strana začala ve volebních preferencích dotahovat ODS. Ze strany dokonce začaly prosakovat informace, že Topolánkovo postavení v čele ODS není neotřesitelné.

"Topolánek je nezpochybnitelným vůdcem," konstatovalo se však v závěrečné revoluci na stranické konferenci v Brně, kde ODS v listopadu zahájila předvolební kampaň.

"Nasloucháme všem a máme řešení pro vás všechny," vzkázal veřejnosti Topolánek, který by si jako optimální volbení výsledek představoval zisk 36 procent hlasů. Když se do vlády nedostane, Topolánek rezignuje.

Odpovězeno: 25. 04. | 10:58Autor: tom

Otázka: Vážený pane Topolánku, proč se domníváte, že rovná daň je to jediné a správné řešení? Jako podnikatel potřebuji investovat, a investované peníze potřebuji rychle odepsat z daní. Ne lacino vytáhnout ze systému. Jaké budou odpisy? Proc tolik hluku kvuli sazbe dane, investice jsou snad dulezitejsi, ne?

Mirek Topolánek: Daně je třeba především zjednodušit. Pak se mohou snížit i sazby. Rovná daň je koncept, který všude, kde byl zaveden vedl k vyššímu růstu, k eliminaci daňových úniků, k ochotě platit daně v České republice, k vyšší míře nejenom zahraničních investic, k tlaku na vznik nových zaměstnaneckých míst a tím snížení nezaměstnanosti. Je to pouze střípek z mozaiky ekonomických opatření, daleko víc dnes podnikatele trápí vysoká cena práce a odvodová povinnost. U obratu do 15-ti miliónů ročně umožníme odepisovat jednorázově, snížíme úroveň sociálního pojištění v rámci důchodové reformy a odstraníme zvýhodnění pro některé typy investic. Při menší dani, nižší ceně práce Vám samozřejmě zůstanou peníze i na investice třeba do výzkumu. Rovná daň je tedy jednou z cest, která speciálně pro náš typ ekonomiky je vhodná. Určitě existuje i jiná forma daňové reformy primární je ovšem razantní zjednodušení.

Odpovězeno: 25. 04. | 10:59Autor: sdol

Otázka: Pokud máte těžší chvíle, na koho se obracíte?
Kdo je Váš nejvtipnější spolupracovník?

Mirek Topolánek: Na obě otázky je stejná odpověď. Je to moje žena Pavla.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:15Autor: Drexler Vaclav

Otázka: jeste by mne zajimalo?Chcete zavest skolne?od kdy? kolik?mate nato nejaky system?Chcete zavest platbu u lekare?od kdy?a zaco?Reforma duchodu?jak by mela vypadat?od kdy ?ji planujete?Proc chcete zrusit minimalni Mzdu?

Mirek Topolánek: Śkolné je zbytečný strašák. V našem systému vysokoškolského vzdělávání chybí jak veřejné prostředky, tak soukromé peníze. U nás vystuduje pouze 8% dětí ze sociálních skupin. Pouze 2,5% nezaměstnaných je u nás z řad vysokoškoláků. V 60-ti vyspělých zemích světa mezi které patříme, je dvojnásobný počet vysokoškoláků než u nás. Vzorem pro naši reformu je britský systém zavedený Tony Blairem. Kromě možnosti příspěvěk na studium zaplatit, nebo si s podporou státu naspořit. Dominantní část studentů využije státem garantovaného úvěru, který pokryje kromě příspěvku i další náklady na studium a bude splácen vystudovaným vysokoškolákem po dosažení vyšší než průměrné mzdy. Tento systém vede k sociální prostupnosti na úrovni 35% populace. Musí být doplněn i vyšší mírou veřejné podpory. Systém je daleko sociálnější než ten dnešní.

Pokud hovoříte o spoluúčasti na léčení, tak ta v našem programu není. Pouze v podobě dobrovolného připojištění. Pokud hovoříte o regulačních poplatcích, ty platíte už dnes. Diskuse je o zavedení těchto regulačních poplatků v minimálních částkách, která by měla omezovat, jak nadbytečné návštěvy u lékaře, tak nadužívání čerpání léků. Statistiky jsou hrozivé. Chodíme k lékaři 2,5 x více než srovnatelní východní Němci. A každý rok likvidujeme tuny nespotřebovaných léků. Na druhé straně chceme napravit dnešní systém, kdy největší spoluúčast u léků mají chronici a senioři zavedením degresivní spoluúčasti u léků a stropu roční spoluúčasti.

Jaká koliv reforma důchodu se netýká stávajících důchodců a lidí do důchodu směřujících. Naopak se chceme vrátit ke zvyšování důchodu nejenom podle cen, ale i podle průměrné mzdy. Sociální demokrati připravili důchodce za posledních osm let o 1000 Kč měsíčně. Naše důchodová reforma má tři pilíře. Státem garantovaný důchod ve výši 20-25% průměrné mzdy v roce čerpání (tzn. po roce 2040), dobrovolné spoření nebo životní pojištění nebo jinak investované peníze. Pro tento systém existují dva motivační nástroje. Za prvé vyšší státní dotace pro jednotlivé občany na jejich penzijní úložky (z dnešních v průměru 500 na v průměru 1200 Kč měsíčně). Za druhé snížení plateb do systému a tím zvýšení mzdy o 8%. Třetím pilířem je 2%-tní "pojišťovací asignace" osob v produktivním věku (dětí), kterou odešlou na důchodový účet rodiče, pěstouna, vychovatele. Tento systém byl prověřen nezávislou Bezděkovou komisí, na které se shodly všechny parlametní strany a je funkční.
Minimální mzda je instrument, který rozvinuté země nepoužívají. Fakticky zvyšuje nezaměstnanost, nenutí lidi na sociálních dávkách přijímat i méně kvalifikovanou práci za nižší mzdu a naopak nutí zaměstnavatele nezaměstnávat. V systému státem zaručeného příjmu je tento instrument zbytečný.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:17Autor: Martina

Otázka: Dobrý den,věřím ODS že vyhraje volby a konečně se premiérem stane inteligentní člověk.
Co hodláte změnit kdybyste se stal premiérem?

Mirek Topolánek: Mám svých pět premiérských priorit. Růst počtu pracovních příležitostí, boj s korupcí a kriminalitou, podporu rodiny a vzdělání, nesmiřitelný boj s birokracií a posílení naší pozice země v EU a ve světě. To zní velmi obecně. Ale věřte mi, že za každým tímto heslem jsou zcela konkrétní nástroje. A kdybych měl říct jenom jednu větu, tak by zněla: Chci vrátit politice její obsah a důvěryhodnost.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:20Autor: Miroslav Sedlář

Otázka: Pane Topolánku. Mnoho lidí si myslí, že největší brzda ODS jste Vy... Vůbec se nechováte jako předseda, který se má být o prvenství ve volbách. Volby nejsou šachy. Zkuste trochu přidat a nenechávat se ztrapňovat v televizi. Nebo se nechte vyměnit.

Mirek Topolánek: V těchto on-line rozhovorech nejsou samozřejmě jenom chytré otázky. Taktika ČSSD je jasná: Lži, pomluvy, útoky, agresivita. Naše strategie je jasná. Nenecháme se vyprovokovat. Drtivá většina lidí v České republice má politiky plné zuby. Nejsem ani talent ani šibal. Jsem politik, který má jasnou vizi, o které se snaží přesvědčit všechny ostatní lidi. Pokud toužíte po vyšší agresivitě, doporučuji box, paintball případně fotbalové utkání 3. třídy.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:21Autor: Petr Rudolský

Otázka: Nemohu Vás v Praze volit, protože máte spoustu let ve vedení Magistrátu a zastupitelstvu stále stejnou partičku lumpů. Jak je to možné, že tam stále a stále zůstávají?

Mirek Topolánek: Pane Rudolský, možná jste si nevšiml, ale tyto volby se netýkají Magistrátu města Prahy. Dovolil bych si Vás požádat, abyste názor na pražské zastupitele vyjádřil spíše ve volbách v listopadu. V těchto volbách v červnu jde přeci jenom o víc.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:26Autor: Pět na stole

Otázka: Na volebních plakátech je napsáno, že ODS bude rušit bezplatné zdravotnictví. Je to pravda, nebo je autorem nějaký "šibal" od konkurence.

Mirek Topolánek: Ano. Správně jste pochopil, že autory jsou talentovaní šibalové z ČSSD. Každá strana volí takové volební prostředky kampaně, které jsou jí vlastní. Mimochodem u nás žádné bezplatné zdravotnictví není. Měsíčně platí každý občan 12,5% z ceny své práce neboli super hrubé mzdy a naplňuje tak 200 miliardový balík peněz ve zdravotnictví. Navíc zhruba 8% peněz ze zdravotnictví už představuje dnešní spoluúčast, která se vzhledem ke stárnutí obyvatelstva bude zvyšovat. A to nemluvím o jasně stanovených částkách za operace v prestižních zařízeních prestižním lékařem. Námi navrhovaný systém nevede k vyšším platbám. Takže lze vámi popsanou "reklamu" označit jako nekalosoutěžní praktiku. Aktivita ČSSD ODS- vyjadřuje spíše obavu z realizace ODS+, protože by se ukázalo, že současné problémy řešitelné jsou.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:27Autor: Poustevník

Otázka: Vážený pane předsedo,proč neodpovídáte na všechny položené otázky?

Mirek Topolánek: Pane Poustevníku, jsem asistentka Aktuálně.cz a mohu Vás ujistit, že pan Topolánek odpovídá postupně na všechny položené otázky.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:32Autor: Bob

Otázka: Dobrý den,
zajímalo by mě, proč stále trváte na rovné dani, když to na Slovensku TOTÁLNĚ ZKRACHOVALO?

Mirek Topolánek: Kolem Slovenska panuje spousta mýtů. Slovensko bylo vždycky chudším státem než Česká republika i v době společného státu. Je třeba vždy v ekonomice sledovat trendy nikoli absolutní čísla. Výchozí stav před reformami byl na Slovensku dramaticky horší než je dnes. Rovná daň a další reformy snižují zadlužení, zvyšují HDP, snižují nezaměstnanost a speciélně pro nížší příjmové skupiny přinášejí vyšší životní úroveň. To, že se dva největší populisti na středoevropské politické scéně pan Fico a pan Paroubek dohodli na útočné a agresivní kampani v rámci předvolebních kampaní ve svých zemí na uvedených faktech nic měnit nemůže. Na závěr podotýkám, že rovná daň bez dalších kroků není všelék. To víme my a chtěl bych, abyste to věděl i Vy. Bez vyřešení korupce, přeregulace,fungování soudú, byrokracie a dalších problémů ke změně kvality života nedojde.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:33Autor: Aleš

Otázka: Jaký je prosím Váš názor na financování politických stran státem? Prosazoval byste jeho změnu?

Mirek Topolánek: Ano, pokládám stávající systém za nezdravý. K tomuto systému jsme došli po finančních skandálech téměř všech politických stran. A ani dnes není obvyklé a není tolerováno financování podnikatelskými subjekty. Jsem pro postupnou změnu, nejlépe se stanovením stropu a obecně pro anglosaský systém. Jde spíše o evoluční vývoj s jasně stanovenými pravidly.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:36Autor: Petr

Otázka: Pane Topolánku, moc Vám držím palce, ať se už zbavíme těch socialistů i když vím, že to bude hodně těžké. Ale ptám se, když by se vám podařilo převzít rezorty po socanech, budete důslední v odhalování deliktů, které socani páchali na úřadech po dobu jejich vlády? Není možné jejích hříchy přecházet!

Mirek Topolánek: Souhlasím s Vámi. Jde o to vždy striktně oddělit skutečnou trestnou činnost od liknavosti a chyb v systémech. Mohu garantovat, že kauzy zakopané v této chvíli pod koberec, budou došetřeny. To přece nemůže být politická záležitost, je to o zdravém fungujícím systému. Jestli něco ohrožuje úroveň demokracie, je to metastázující korupce.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:36Autor: Antonín Melichar

Otázka: Dobrý den pane předsedo, zajímalo by mě, co máte v plánu udělat s částkou minimální daně pro živnostníky a drobné podnikatele. Děkuji

Mirek Topolánek: Minimální daň, jako jeden z experimentů vlády ČSSD po volbách zrušíme.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:37Autor: vla

Otázka: prijdou vam danove prazdniny fer vuci zamestnancum?

Mirek Topolánek: Přijdou Vám fér daňové prázdniny pro montovny v České republice vůči zaměstnancům, živnostníkům a malým podnikům?

Odpovězeno: 25. 04. | 11:40Autor: lamah

Otázka: Dobry den, videl jsem Vasi tisk. konferenci na CT24. Byla to hruza. Myslim, ze tak nevyrazneho sefa polit. strany, navic neschopneho reagovat na dotazy novinaru na tiskovkach pred volbami, jsem dlouho nevidel. Nemyslite, ze by bylo lepsi prenechat predsednictvi nekomu raznejsimu?

Mirek Topolánek: Neděláme tiskové konference jako show. Nevím, kterou máte na mysli, absolvuji týdně několik. Tisková konference je jedním z prostředků, kterým chceme prezentovat spíše pro novináře názor na jasně vymezený problém. Jestli se Vám stýská po Vůdci nebo Ducem budete muset volit asi jinou stranu.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:41Autor: Jan Vávra

Otázka: Doufám, že rozum zvítězí a ODS prohraje. Co mě odpovíte ?

Mirek Topolánek: Nemyslím si, že by se většina lidí v tomto státě chtěla vracet před listopad 1989. Spoléhám v tomto smyslu na jejich, nikoli na Váš rozum.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:45Autor: lili

Otázka: Vážený pane Topolánku,
jde o to volby vyhrát, pak nám můžete ukázat, jak skvělí jste. Proti kydání hnoje je nutno se bránit razantně, což nemusí znamenat vulgárně!

Mirek Topolánek: Jediné, co mohu říci k současné kampani ĆSSD, aby to současně nebylo vulgární je, že podobné praktiky ve volební kampani, jsou nejenom neetické, ale v řadě případů i nezákonné a doufám, že nebudou stát ČSSD jenom účast ve vládě, ale také omezí jejich vliv v příštích letech na minimální míru. Každý, kdo si přeje větší míru agresivity volební kampaně, tím nahrává extrémistům a odrazuje lidi od voleb. Naše strategie je celkem jasná. Prezentace programu, prezentace osobností, výzva lidem, aby si snámi spojili pozitivní změnu. Pokud toho vy za těch osm let nemáte dost, většina lidí tedy ano.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:47Autor: Pavlata

Otázka: Pane Topolánku, myslíte si že od r.1918 měla ČSR premiérem takového debila jako vy? To vás bude žena doprovázet na cestách abyste věděl co má te říci?

Mirek Topolánek: Domnívám se, že celou řadu, v dobách komunistického režimu to byl téměř předpoklad. Za ty poslední tři se nestydím jenom já. Nicméně Váš názor Vám neberu. Někdy mi ho zkuste říct do očí. Schovávat se za on-line rozhovor Vás charakterizuje.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:50Autor: L

Otázka: Pane Topolánku,moc vám fandím a budu vás i volit,jen by mě zajímalo jaké výhody z vašeho programu plynou pro studenty.děkuji L

Mirek Topolánek: Sociální průchodnost terciálního vzdělávání jsem v tomto rozhovoru již vysvětlil. Chceme navíc zavést studentské dávky na koleje a menzy. A odlehčit universitám zprávu a financování těchto zařízení. Máme připravena i sociální stipendia. Nicméně to hlavní, co máme pro studenty a všechny mladé lidi, je naděje, že budou žít v normální zemi, kde je normální pracovat, kde je normální mít děti, dávat jim vzdělání. Kde je normální být hrdý na to, že jsem občanem České republiky. Pokud Vám to zní jako fráze, tak se zkuste někdy podívat kolem sebe.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:53Autor: O.Zdejší

Otázka: Dobrý den,nezdá se Vám,že to co se děje kolem Nošovic,nápadně připomíná nedávnou situaci s LG v Hranicích ?Tenkrát ( dodnes) jedovaté odpoady do řeky, nyní 700 kamionů mezi Nošovicemi a Žilinou ?Tam padly ryby, tady jsou na řadě lidí podél silnice? Děkuji.

Mirek Topolánek: Můj názor na montovny je obecně znám. Pozitivní na těchto typech investic je spíše now how a vyšší přidaná hodnota dodavatelů komponent a jednotlivých zařízení. Ovlivňovat ze strany státu skladbu investic není možné. A to i přes to, že víme, že orientace pouze na automobilový průmysl, může v budoucnu přinést problémy. Pokud se na to konto dokončí dlouho nerealizované investice do infrastruktury na severu Morovy, tak to spíše vítám. Lidé jsou přece dnes nejvíce ohroženi průjezdy kamionů našimi městy.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:56Autor: Patrik

Otázka: Dobrý den pane předsedo, chtěl bych se Vás prosím zeptat, jak by to mohlo s vizovou povinností do USA?
Děkuji za odpověd

Mirek Topolánek: Pokládám postoj Kanady a Spojených států za nemoudrý a diskriminační. Přesto pokládám návrhy na zavedení recipročních víz pro občany těchto zemí za stejně nemoudrý. Jsem pro trpělivé vyjednávání a pernamentní tlak. Situace ve světě se bude spíše komplikovat a všechny země budou hledat cesty pro eliminaci pohybu teroristů. Na všech svých cestách do Spojených států i při diskusích s americkou ambasádou v Praze se snažím bojovat za odstranění nejkřiklavějších projevů vízové procedury.

Odpovězeno: 25. 04. | 11:59Autor: Michal Hejný

Otázka: Jaký máte IQ???

Mirek Topolánek: Měl bystě vědět, že existuje takzvaná fluidní inteligence nebo-li přirozená, inteligence zkušenostní, sociální, emoční a paměťová. Mohu Vás ubezpečit, že my žádná z těchto inteligencí nechybí. Přičemž pokládám tu sociální za stejně důležitou jako tu přirozenou. O výši konkrétního čísla si uděláte obrázek tím, že Vám ho nesdělím.

Odpovězeno: 25. 04. | 12:05Autor: Lukas

Otázka: Zdravim pane Topolanku, moc vam fandim a doufam, ze po volbach se konecne zbavime Paroubku a Grebenicku a podobnych oblud. Jsem student, momentalne v cizine, takze se mi nepodari odvolit, je to moc byrokraticky narocne, ale zajimalo by me co udelate pro studenty VS zejmena chybi propojeni s praxi.

Mirek Topolánek: Mé obě dcery studovaly respektive studují vysokou školu, proto vím, že už dnes existuje možnost celé řady stáží, studijních pobytů, stipendií a konrétní spolupráce s podnikatelskou sférou. Vyhledávejte tyto příležitosti a vše, které se nabízejí využijte. Při svých cestách po české republice a to jak po vysokých školách, tak mezi podnikateli výrazně tlačím na vyšší míru kooperace a vyšší možnost ovlivnění výukových programů a následné možnosti spolupracovat s podniky už během studia. U technických škol je to standard. Pokud se nám podaří prosadit takové nástroje podpory výzkumu a vývoje, které tyto prvky spolupráce posílí, a máme je v programu, pak ta spolupráce bude bezprostřední. Věřte mi, že vím o čem mluvím, jsem nejen členem správní rady VŠB-TU a to již sedmým rokem, ale mám praktické zkušenosti s tímto problémem ze sdružení Becario, které jsem spoluzakládal.

Odpovězeno: 25. 04. | 12:07Autor: truman

Otázka: volil bych ODS, ale bez lidí, jako je Tlustý a Macek. nemohl byste je ještě rychle do voleb vyhodit??

Mirek Topolánek: Možná to nevíte, ale Miroslav Macek se v roce 2001 stáhl z politického života. Vlastimil Tlustý je dnes nositelem ekonomického programu ODS a svou pracovitostí přesvědčil nejen mě. Zkuste si společně s Jiřím Wolkerem zarecitovat z jeho básně "Dělník je smrtelný, práce je živá". Chci tím naznačit, že lidé přicházejí a odcházejí, ale ty základní myšlenky a základní program by měl zůstat. A to platí i pro mě.

Odpovězeno: 25. 04. | 12:10Autor: Jirka

Otázka: Pane Topolánku, počítáte ve svém volebním programu s tou skutečností, že politiky platí voliči a, že jste jejich zaměstnanci?

Mirek Topolánek: Je to oblíbená teze s kterou v zásadě souhlasím. Politika má ovšem svoje specifika. Výraznou propagací jste schopni prodat i ležák. Politiků se na rozdíl od ležáků nemůžete zbavit. Spíše souhlasím s tezí, že občané jsou klienty států, který si platí. A politici jsou pouze prostředníky, kteří tu správu a servis pro ně vykonávají.

Vzhledem k tomu, že je více jak 12 hod. se omlouvám všem, na které se nedostalo. Těším se někdy příště a v souladu s jedním z mnoha dotazů vám přeji zachování zdravého rozumu a pro dnešek pěkný den.

 

Právě se děje

Další zprávy