Podvodníci nabízejí bezpečný zámek. Klíč si nechají

Domácí Domácí
12. 2. 2013 15:14
Podomní prodejci se často zaštiťují firmou NEXT, ta ale po domech nechodí
Foto: ASPEN.PR

Praha - Jestliže u vás zazvoní podomní prodejci zabezpečovacích prvků, buďte obezřetní. Množí se totiž případy podvodníků, kteří se vydávají za zaměstnance zabezpečovací firmy a nabízí lidem předražené a velmi nekvalitní zámkové vložky a kování. Mohou být mezi nimi i zloději, kteří si ponechají klíče.

S varováním přišla společnost Next, výrobce bezpečnostních dveří.  Právě jejich firmou, kterou lidé znají z reklamy, se totiž často zaštiťují falešní podomní obchodníci.

"Falešní podomní podnikavci obcházejí celé sídlištní bloky a další místa s hustou zástavbou. Obyvatelům pak často tvrdí, že jsou zaměstnanci obecně známé firmy, která se zabývá komplexním zabezpečením domů a bytů. Ta však systém podomního prodeje zásadně nepoužívá.

Podvodníci se lidem následně snaží vnutit nesmyslně předražené bezpečnostní prvky, jako jsou dveřní kování a vložky. Využívají přitom různých triků a pokouší se zákazníky nalákat na podivné slevy a akční nabídku platnou právě v ten daný okamžik," přibližuje Ivan Pavlíček, ředitel společnosti.

Například obyčejnou stavební vložku v hodnotě okolo 200 korun podle jeho zjištění tito podomní prodejci lidem prodávají i za 3000 Kč, přičemž jim tvrdí, že jde o akci a jinak výrobek stojí dvakrát tolik. Jen pro srovnání: cena značkové a certifikované bezpečnostní vložky se na trhu pohybuje od 900 korun, bezpečnostní kování pořídíte od 2 tisíců korun.

Víte, že vám prodejce dal opravdu všechny klíče?

"Hlavní nebezpečí ale spočívá v tom, že lidé naprosto netuší, kolik klíčů je k takto předražené vložce vyrobeno. Je tedy možné, že tito podnikavci lidem neprodají všechny klíče, ten zbývající může poté posloužit zloději jako jednoduchý nástroj ke vniknutí do domu či bytu. Na tyto pojistné události se nevztahuje žádná pojistka, protože zloděj nepřekonal dveře násilím," upozorňuje Pavlíček.

Problémy s falešnými podomními prodejci řešila společnost Next poprvé před třemi lety. Napálení zákazníci podali na prodejce několik trestních oznámení a o celou věc se zajímala televize, která na základě příběhu konkrétních lidí natočila několik pořadů.

Nyní se situace opakuje. Podvodníci organizují své hlavní kampaně v nárazových vlnách, v menším měřítku pak kontinuálně.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Kam pro bezpečnostní zámky?

 

Právě se děje

Další zprávy