Karlovarsko chce opuštěnou železnici

Redakce DOM, čtk
18. 1. 2006 17:15
Karlovy Vary - Karlovarský kraj odmítl vydat souhlas s definitivním ukončením provozu na opuštěné železniční trati mezi Loktem a Bečovem.

O stanovisko jej požádal Drážní úřad, který na popud Českých drah zahájí správní řízení týkající se ukončení přepravy.

"Jinými slovy - fakticky se snaží o 'likvidaci' této regionální železnice," tvrdí náměstek hejtmana Jan Zborník.

Stanovisko kraje již podpořila města Horní Slavkov a Bečov.

České dráhy před několika lety na trati zastavily provoz. Nyní svou žádost o ukončení provozu zdůvodnily tím, že kraj pro letošní rok nezahrnul dopravu mezi Loktem a Bečovem do rozsahu základní dopravní obslužnosti. Nepožadoval ani provoz takzvaných náhradních vlakobusů.

"Trať do značné míry kopírují pravidelné autobusové linky. Nebyl tedy důvod, abychom zařazovali do plánu trať, která stejně není provozována. Neznamená to ale, že chceme její likvidaci," uvedl Zborník.

Pokud by České dráhy provoz opět obnovily, byl by podle něj zájem o její využití a objevila by se v konceptu základní dopravní obslužnosti. Pak by kraj počítal i s dotací provozu.

"Jsme přesvědčeni, že by poptávka po přepravě v tomto úseku byla. O jeho provozování by se mohl ucházet například některý soukromý subjekt. Obdobné stanovisko mají i města Bečov a Horní Slavkov, která také nesouhlasí s ukončením provozu," řekl náměstek.

Jestli bude brát Drážní úřad stanovisko Karlovarského kraje v úvahu, nelze podle Zborníka předjímat. Nesouhlas jednoho ze subjektů zúčastněných ve správním řízení ještě neznamená, že mu Drážní úřad skutečně vyhoví.

"Pokud České dráhy věrohodně prokáží oprávněnost své žádosti, pak jim dá úřad možná zapravdu. To je ale předčasné hodnotit. Stejně tak zatím nemohu říci, jak bychom se v případě úspěchu drah zachovali dále," poznamenal.

Komentovat nechtěl ani případnou variantu, že by železnici převzal Karlovarský kraj. Tuto možnost kraji zatím nikdo nenabídl. Obnovení zchátralé železnice by si údajně vyžádalo náklady asi 300 milionů korun.

"Pokud bychom trať od ČD převzali a chtěli z ní udělat třeba cyklostezku, museli bychom ji celou nejdříve dekontaminovat. Veškeré materiály jsou přitom považovány za nebezpečný odpad. Stálo by to miliony korun, a na to nemáme," dodal Zborník.

 

Právě se děje

Další zprávy